سرهنگ محمد بوستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد پویش خبری 'نه به ریختن زباله' از سوی ایرنا در ایام نوروز اقدامی به جا و ارزنده است و نقش تاثیرگذار در فرهنگ سازی برای حفظ طبیعت و محیط زیست دارد.
وی اظهار کرد: اغلب مردم با احترام به طبیعت و محیط زندگی خود همواره نظافت را رعایت کرده و زباله های خود را در محیط زیست رها نمی کنند اما گاهی عده ای با ریختن زباله در طبیعت موجب تخریب سرمایه های ملی می شوند.
وی گفت: یکی از مظاهر زشت رها سازی زباله در طبیعت و فضای شهری پرتاب کردن زباله از خودرو به بیرون است که برای جلوگیری از این کار ناپسند جرایمی در نظر گرفته شده ولی فرهنگ سازی نقش مهمتری در این زمینه دارد.
سرهنگ بوستانی افزود: همانگونه که افراد به رعایت نظافت در محیط زندگی خود اهمیت می دهند باید برای نظافت و تمیزی طبیعت و محیط زیست نیز دغدغه داشته باشند.
وی اظهار کرد: اغلب افرادی که زباله ها را در طبیعت و محیط های عمومی رها می سازند در زندگی شخصی نیز انسانهای مقید به تمیزی و نظافت نیستند.
وی گفت: حفظ محیط زیست و نریختن زباله در طبیعت احترام به زندگی جمعی و رعایت حقوق شهروندی است.
فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به زائر پذیر بودن این کلانشهر افزود: ریختن زباله و ایجاد فضای کثیف در شان پایتخت معنوی کشور نیست و شهروندان مشهد باید در پیوستن به پویش'نه به ریختن زباله' پیشگام باشند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر** منتشرکننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.