محمدرضا خباز روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدام خبرگزاری ایرنا در راه اندازی پویش نه به ریختن زباله در طبیعت ، بسیار ارزشمند است و باید این راهکار ارزشمند بیش از پیش در کشور فرهنگ سازی کرد.
وی اظهارداشت : اصحاب رسانه و خبرگزاری ها می توانند با فرهنگ سازی برای نریختن زباله و دیگر برنامه های خداپسندانه از این دست برای احیا عرصه های طبیعی کشورمان تلاش کنند.‌
وی خاطرنشان کرد : حفظ عرصه های طبیعی وظیفه آحاد جامعه است و این امر در بلند مدت در افزایش شادابی جامعه تاثیرگذار خواهد بود .
استاندار سمنان با بیان این که بسیاری از بیماری ها در جامعه ناشی از آلودگی هوا و رهاسازی زباله در طبیعت است، گفت : با راهکارهای پیشگیرانه می توان برای کاهش مشکلات زباله در طبیعت گام برداشت.
وی تصریح کرد : استان سمنان از عرصه های طبیعی منحصربه فردی برخوردار است و باید با احیا آن میراثی ارزشمند برای نسل های آینده به جا گذاشت.
خباز اضافه کرد : بنده از مردم با فرهنگ استان سمنان می خواهم برای جلوگیری از عرصه های طبیعی در ایام نوروز و هر زمان دیگر از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنند.
وی یادآور شد : دولت سالانه اعتبار قابل توجهی برای کاهش آلاینده های جوی در کلان شهرها هزینه می کند که با فرهنگ سازی می توان در کاهش این هزینه ها اقدام کرد.
استاندار سمنان ادامه داد : با اصلاح بسیاری از اقدامات اشتباه اقشار مردم می توان در بخش قابل توجهی از هزینه ملی صرفه جویی کرد.
ایرانی‌ها سالانه ١٩میلیون ‌و٧٧٠هزار تن زباله تولید می‌کنند که ازاین میزان ٢٠درصد توسط روستاییان و ٨٠درصد مابقی را ساکنان شهرهای کشور تولید می‌ شود.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ .کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.