سیدمسعود محولاتی یکشنبه شب در پایان مهلت قانونی برای تشکیل این هیات ها به خبرنگار ایرنا گفت: با انتخاب و تایید معتمدان معرفی شده فرمانداران، توسط هیات های نظارت بر انتخابات شوراها، هیات های اجرایی 28 شهرستان و 70 بخش استان تشکیل و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کردند.
به گفته وی در این دوره برای تشکیل هیات های اجرایی شهرستان ها در مجموع 840 نفر به عنوان افراد معتمد برای 28 شهرستان استان به هیات های نظارت معرفی شده بودند.
وی عنوان کرد: از 25 اسفندماه، فرمانداران هر شهرستان 30 معتمد و چهره شناخته شده محلی را به هیات های نظارت بر انتخابات شوراها معرفی کرده بودند که در نهایت برای هر شهرستان هشت عضو معتمد هیات اجرایی انتخاب و تایید شدند که به این ترتیب معتمدان هیات های اجرایی شهرستان های استان در مجموع 224 نفر هستند.
محولاتی افزود: در بخش ها هم تعداد افراد معرفی شده از سوی بخشداران به هیات های نظارت بخش ها 2 هزار و 100 نفر بودند.
وی گفت: در هیات اجرایی هر شهرستان علاوه بر هشت معتمدان تایید شده هیات نظارت، فرماندار، مدیران ثبت احوال و آموزش و پرورش هم به عنوان اعضای اداری حضور دارند.
محولاتی افزود: اعضای معتمد هیات های اجرایی بخش ها هم در 70 بخش استان پس از معرفی بخشداران و تایید هیات های نظارت تعیین شدند که با مشخص شدن این امر هم اکنون هیات های اجرایی بخش ها با هفت عضو معتمد و چهار عضو اداری شامل بخشدار، نمایندگان ادارات ثبت احوال، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی به صورت رسمی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: خوشبختانه با وجود آنکه برخی از افراد معرفی شده از سوی هیات نظارت بر انتخابات شوراها رد شدند اما مشکل خاصی وجود نداشت و هیات های اجرایی در پایان مهلت قانونی تعیین و تشکیل شدند.

* اعضای معتمد هیات اجرایی انتخابات شورا در مشهد مشخص شدند
محولاتی، هشت عضو معتمد هیات اجرایی شهرستان مشهد را شامل محمدرضا باستانی، علی باخرد، ابوالقاسم کاشفی ، نرگس شالچیان، سیدحسین مجتبوی، حمید ارزانی، طیبه سادات علوی رضوی و ناصر امینی و پنج عضو علی البدل این هیات را نیز شامل ابراهیم دهقان، سیدتقی آل نبی ، سیدعلی همدوی نژاد، محمود فروتن و احمد محسنی معرفی کرد.

*پیش ثبت نام 350 متقاضی برای انتخابات شوراهای اسلامی در سطح خراسان رضوی
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیش ثبت نام انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز پایان یافته، گفت: در این مدت 350 نفر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به پیش ثبت نام برای داوطلبی انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان اقدام کردند.
محولاتی تصریح کرد: این افراد باید با آغاز زمان ثبت نام از روز 30 اسفندماه با مراجعه مجدد نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام و نهایی کردن آن اقدام کنند.
در دور چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان رضوی 18 هزار و 469 نفر ثبت نام کرده بودند.
هم اکنون در این استان هشت هزار و 392 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند که 166 نفر زن و هشت هزار و 226 نفر مرد هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت ماه سال 96 در کشور برگزار می شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.