محمدجواد کولیوند روز جمعه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به استعلام صلاحیت داوطلبان شرکت‌ کننده در انتخابات شوراها، از تاریخ 30 اسفند ماه 95 تا 6 فروردین ماه 96، افزود: استعلامات به صورت روزانه به مراجع چهارگانه، قوه‌قضائیه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و ثبت احوال فرستاده می‌شود و اعلام نتایج بررسی‌های آنها از تاریخ هفتم فروردین ماه 96 تا 16 فروردین اعلام خواهد شد.
به گفته وی، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی از 17 تا 23 فروردین ماه به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.
عضو خانه ملت اضافه کرد: بعد از اعلام نظر هیئت‌های اجرایی، نوبت به اعلام نظر هیئت‌های نظارت شهرستان و بخش می‌رسد که این مهم از 25 تا 30 فروردین ماه 96 صورت می‌گیرد و این نظرات روز اول اردیبهشت ماه 96 به هیئت‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
به گفته رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان البرز، نتایج بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ دوم اردیبهشت ماه 96 از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد شد.
وی افزود: سوم تا ششم اردیبهشت ماه داوطلبان معترض به رد صلاحیت خود می‌توانند به هیئت‌های نظارت بالادستی مراجعه کنند. این هیئت‌ها از تاریخ هفتم تا 16 اردیبهشت ماه، به مدت 10 روز در هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به این شکایات رسیدگی خواهند کرد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور مجلس خانه ملت ادامه داد: نتیجه بررسی شکایات در تاریخ هفدهم اردیبهشت ماه 96 از طریق هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به هیئت‌های اجرایی ابلاغ شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.
کولیوند درباره زمان برگزاری انتخابات، تصریح کرد: اسامی داوطلبان از تاریخ 18 تا 20 اردیبهشت ماه تهیه و منتشر می‌شود و در همین بازه زمانی، دستگاه‌های الکترونیک نیز در حوزه‌های تعیین شده با نظر هیئت‌های نظارت، مستقر خواهد شد.
وی در تشریح زمان شروع تبلیغات، گفت: مهلت تبلیغات یک هفته‌ای داوطلبان تأیید صلاحیت شده، از تاریخ 21 تا 27 اردیبهشت ماه 96 خواهد بود که از تاریخ 28 اردیبهشت ماه، هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع است.
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در استان البرز با اشاره به روز اخذ رای در تاریخ 29 اردیبهشت ماه، ادامه داد: کسانی که پس از اعلام نتیجه انتخابات نسبت به آرای خود اعتراض دارند برابر ماده 55 و 56 قانون انتخابات شوراها، دو روز از زمان اعلام نتیجه فرصت دارند تا شکایت خود را به هیئت‌های نظارت اعلام کنند. رسیدگی و اعلام نظر نهایی هیئت‌های نظارت شهرستان و استان به شکایت‌های ثبت‌ شده، تا 15 روز پس از اخذ شکایت خواهد بود.
8029/1535خبرنگار :حکیمه کشاورز**انتشاردهنده:‎داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.