به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در آیین افتتاح هتل پنج ستاره الماس 2 افزود: مشهد 2017، به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گردشگری حلال و پاک را به نمایش می گذارد و این قطعا می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای کشور به همراه داشته باشد.
وی توجه به صنعت گردشگری را در خراسان رضوی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: شهر مشهد باید خود را برای پذیرایی از زائران و مسافران کشورهای مختلف دنیا آماده کند و در این زمینه باید زیرساخت های مناسب مد نظر قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: دولت به تنهایی نمی تواند زیرساخت های صنعت گردشگری را در کشور و در خراسان رضوی تامین کند و بر همین اساس سرمایه گذاران نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنند.
رشیدیان خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که سرمایه گذاران خارجی بتوانند در کنار سرمایه گذاران داخلی به توسعه و رونق صنعت گردشگری کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه باید خدمت به زائران در ساخت هتل ها مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: در دولت یازدهم به موضوع صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این عرصه و فراهم کردن شرایطی مناسب برای حضور گردشگران خارجی بیش از گذشته توجه شده است.
رشیدیان گفت: طبق توافقات انجام شده قرار است 12 هزار میلیارد ریال در حوزه توسعه فرودگاهی هزینه شود که قطعا می تواند شرایط بهتری را برای مردم مشهد از لحاظ کاهش آلودگی هوا و صوتی به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسبی برای حمل و نقل زائران و مسافران در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: برقی شدن قطار تهران – مشهد باعث می شود که مسافران این استان از 14 میلیون نفر در سال به 20میلیون نفر برسد.
رشیدیان تصریح کرد: گسترش بزرگراه ها در محورهای منتهی به استان و اهتمام ویژه نهادهای مختلف باعث شده که تلفات جاده ای در این استان به شدت کاهش یابد.
وی افزود: صنعت گردشگری پردرآمدترین و پرسودترین صنعت بعد از نفت محسوب می شود و بر همین اساس باید به آن توجه ویژه کرد.

* بیش از 60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای تکمیل 330 واحد اقامتی در استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از ٢٠٠ ظرفیت و جاذبه گردشگری و مذهبی در استان وجود دارد.
حسین زارع صفت با اشاره به اینکه 30 درصد واحدهای اقامتی کشور در خراسان رضوی است، خاطرنشان کرد: باید به صنعت گردشگری بیش از گذشته توجه کرد زیرا این بخش می تواند درآمد بسیاری را برای کشور به همراه داشته باشد.
وی یادآور شد: از ابتدای امسال 15 هتل در استان ساخته شده و در شرایط فعلی مجموع هتل هایی که مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند به 205 هتل رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 330 واحد اقامتی در خراسان رضوی در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی 40 درصد از این واحدهای اقامتی بالای 75 درصد است.
زارع صفت با بیان اینکه برای تکمیل 330 واحد اقامتی در استان بیش از 60 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، اظهار کرد: تسهیلات مناسبی از بانک ها برای سرمایه گذاری در عرصه ساخت هتل اختصاص یافته و تا کنون واحدهای اقامتی این استان بیش از هزار و 200 میلیارد ریال از این تسهیلات استفاده کرده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از رویکردهایی که در سال جاری دنبال شده ساخت 18 واحد اقامتی با بیش از 520 تخت در روستاهای استان بوده است.
وی یادآور شد: گردشگری قطعا می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی را در خراسان رضوی حل کند و قطعا باید بیش از گذشته به آن توجه کرد.
هتل الماس پنج ستاره الماس ٢ با ٢٥ طبقه و ٢٥٠ اتاق به دلیل بهره گیری از معماری کشورهای مختلف فعال در صنعت الماس یک مجموعه منحصر به فرد در کشور محسوب می شود که زمینه اشتغال ٦٠٠ نفر را فراهم کرده است.
خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7498/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.