به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی سه شنبه شب در آیین افتتاحیه ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا (ع) مشهد اظهار کرد: تربیت در اصطلاح عالی آن به معنای احیای تمایلات عالی نفسانی انسان است و انسان دارای 2خلقت جسمی و روحی است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تربیت تنها تربیت جسم نیست بلکه به معنای توانمندی جسم برای رسیدن به تعالی روح است.
حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: ورزش و تربیت بدنی به معنای توانمندسازی جسم برای متعالی کردن روح است و باید مسئولان در حوزه تربیت بدنی به نحوی برنامه ریزی کنند که این توانمندی جسم همراه با تعالی روح میسر شود.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای توانمندی جسم همراه با تعالی روح در مجموعه اقدامات کشور باید آهنگی داشته و همه ارکان جامعه در این زمینه هماهنگ باشند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان حضرت رضا (ع) اقتضای خاصی دارد و این اقتضا تزیینی و تشریفاتی نیست که این اقتضا برای مدیران مجموعه های وابسته به آستان قدس مسئولیت های مضاعفی را ایجاد می کند.
رئیسی افزود: اینکه ورزشکاران برجسته نشان قهرمانی خود را به موزه حضرت رضا (ع) هدیه می کنند نشان از این دارد که ورزش در مجموعه آستان قدس رضوی باید به اقتضای نام مبارک رضا (ع) و سیره ایشان پرورش یابد.
وی بیان کرد: در مجموعه فعالیتهای موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید با این نگاه که قرار است مشهد مقدس دارای مرجعیت علمی باشد، ورزش در قالب یک کار علمی، اخلاقی و فرهنگی تعلیم داده شود و تنها به جنبه مکانیکی ورزش توجه نشود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همگانی کردن ورزش نیاز به برنامه ریزی دارد، افزود: دیپلماسی ورزش به عنوان یکی از مناسبات جدی و مهم در جهان اسلام مطرح است و آستان قدس رضوی می تواند از ورزش به عنوان یکی از جلوه های اسلامی بهره بگیرد.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ورزش در بسیاری از مناسبات دنیا تاثیرگذار است، افزود: مراجعات مکرری از سوی نشان آوران در حوزه های مختلف ورزشی، هنری، فرهنگی به موزه آستان قدس رضوی می شود که این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی باید شناسایی و جذب استعدادهای ورزشی در نقاط محروم و به طور کلی تربیت نفوس مستعد را در اولویت کاری خود قرار دهد.
تولیت آستان قدس رضوی تربیت مربی در کنار تربیت ورزشکار را از دیگر اولویت های کار موسسه تربیت بدنی آستان ذکر کرد و گفت: ورزش برند رضوی در تراز ورزش اسلامی باید در مجموعه ورزشی آستان قدس شکل گیرد و در این زمینه باید کار علمی و پژوهشی توسط بنیاد پژوهش های اسلامی و موسسه انتشارات آستان قدس انجام شود.
حجت الاسلام رئیسی افزود: موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی باید از طریق ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا (ع) ورزش محلات را مورد توجه قرار دهد و ارتباط این ورزشگاه با حاشیه شهر مشهد برقرار شود.
وی یکی از راه های مصون سازی جوانان در برابر بسیاری از آسیب های اجتماعی را توسعه مقوله ورزش دانست و گفت: همگرایی و همکاری بین آستان قدس و مجموعه دولت و بخش خصوصی در حوزه ورزش می تواند به مصون سازی جوانان و همگانی کردن ورزش کمک کند.
وی با اشاره به توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم به عنوان یکی از رویکردهای اصلی آستان قدس رضوی گفت: خدمت، خادم و مخدوم در حوزه ورزش نیز قابل تعریف است و نخبگان و چهره های برجسته ورزشی کشور می توانند به عنوان خادم ورزشی تاثیرگذار باشند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ورود 15 هزار گروه از زائران به مشهد مقدس در سال گفت: باید بررسی کرد که چگونه می توان با بهره گیری از امکانات ورزشی آستان قدس رضوی به این گروه ها خدمات ورزشی ارائه کرد.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر لحاظ کردن پیوست فرهنگی در همه فعالیتهای ورزشی مجموعه آستان قدس رضوی گفت: ورزشگاه امام رضا (ع) باید در بین سایر ورزشگاه ها الگو و تربیت شدگان این مجموعه در جامعه تاثیرگذار باشند.
وی از اساتید و نخبگان خواست یک لجنه علمی تشکیل دهند تا بر علمیت ورزشگاه امام رضا (ع) افزوده شود و به یک ارتقای کامل دست یابد.
به گزارش ایرنا، ورزشگاه 25 هزار نفری امام رضا (ع) به عنوان مدرن ترین ورزشگاه کشور سه شنبه شب با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار خراسان رضوی و رئیس فدراسیون فوتبال به صورت رسمی افتتاح شد.
/5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.