حجت الاسلام جمال ایزدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره 16 اسفند جاری در محل تالار فرهنگی نور مشهد برگزار می شود و از برگزیدگان آن تجلیل به عمل خواهد آمد.
وی ادامه داد: هر ساله همایش تجلیل از مروجان وقف با نام یکی از واقفان بنام کشور در مشهد برگزار می شود که امسال در نخستین سالگرد ارتحال تولیت فقید آستان قدس رضوی این کنگره به نام آیت الله واعظ طبسی از واقفان بزرگ خراسان نامگذاری شده است.
او اظهار کرد: در مجموع 272 اثر از استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، کرمان، تهران، اصفهان، البرز، فارس، چهارمحال‌ و بختیاری و هرمزگان به دبیرخانه همایش ارسال شد.
وی افزود: این آثار در قالب کتاب، مقاله، پوستر، عکس، داستان، شعر، نرم‌ افزار، اپلیکیشن و فیلم کوتاه در موضوعات وقف و واقفان بزرگ تهیه شده بود که بیشترین آثار ارسالی مربوط به بخش عکس با 200 اثر بود.
او گفت: کمیته علمی متشکل از نمایندگان پنج نهاد مرتبط با وقف و حوزه علمیه داوری این آثار را برعهده داشتند که از بین آثار دارندگان 13 اثر را ممتاز شناسایی کردند.
وی افزود: خراسان رضوی با پنج برگزیده و 100 اثر ارسالی بیشتر آثار رسیده به این کنگره و شمار برگزیدگان را در بین استانهای دیگر بدست آورد.
معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پاسخ به سوالی مبنی بر شمار موقوفات امسال استان نیز گفت: سال 95 حدود 300 وقف جدید در موضوعات فرهنگی، مذهبی، حوزوی، قرآنی، اسکان نیازمندان، اشتغال و ازدواج به ثبت رسید.
آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان 14 اسفند پارسال بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.