علیرضا شناسایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال علاوه بر مدارس و مکان های اقامتی، اقامتگاه های بومگردی نیز به ظرفیت اسکان مسافران افزوده شده است.
وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز با همکاری سایر نهادها و دستگاههای اجرایی ذیربط بسته های فرهنگی و بروشور معرفی آثار گردشگری گناباد از جمله قنات جهانی قصبه بین گردشگران و مسافران نوروزی توزیع می شود.
وی با بیان اینکه امسال برنامه های این اداره با محوریت قنات قصبه برگزار خواهد شد گفت: نمایشگاهی شامل صنایع دستی، غذاهای سنتی و ارائه محصولات هنرمندان از 25 اسفند تا 13 فروردین ماه دایر است که با اجرای مراسم آیینی در برخی ایام نوروز همراه خواهد بود.
شناسایی افزود: همچنین با هدف معرفی آثار فرهنگی و سنتی گناباد، بازارچه های مختلف صنایع دستی و جشنواره های بومی محلی در هشت روستای این شهرستان برگزار می شود.
وی برگزاری تورهای گردشگری و کویرنوردی را از دیگر برنامه های این اداره ذکر کرد و گفت: گناباد با برخورداری از ظرفیتها و جاذبه های گردشگری کهن از نقاط بسیار مستعد برای جذب مسافران در تعطیلات نوروزی محسوب می شود.
قنات قصبه گناباد مرداد ماه امسال در چهلمین کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در شهر استانبول ترکیه به عنوان تنها اثر استان خراسان رضوی به ثبت جهانی رسید.
شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران هم در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وجود 17 مقبره امامزاده ها از دیگر ظرفیتهای معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است.
این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در مسیر سه استان خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی، سالانه دهها هزار نفر از این منطقه گذر می کنند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.