حسین زارع صفت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان ظرفیت اقامتی در بخش اقامت گاههای رسمی، موقت و اضطراری آماده سازی و در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد:از مجموع این ظرفیت 220 هزار نفر شب اقامت در کلانشهر مشهد و حدود 70 هزار نفر شب ظرفییت اقامتی مهیا شده در دیگر شهرستانهای استان است.
وی بیان کرد: از این تعداد ظرفیت اقامت هتل آپارتمانها حدود 27 هزار نفر شب، هتل ها و مُتل ها 35 هزار نفر شب ،مهمانپذیرها 23 هزار نفر شب و خانه های مسافر پذیر دارای مجوز حدود 22 هزار نفر شب ظرفیت رسمی را به خود اختصاص داده اند.
دبیر ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت:در مجموع یک هزار و 390 واحد اقامتی رسمی با ظرفیت 107 هزار نفر شب اقامت ؛ به مسافران داخلی و خارجی خدمات می دهند.
زارع صفت اظهار کرد:بنابراین معادل 187 هزار نفر شب ظرفیت اسکان نیز در سایر واحدهای اقامتی از جمله مدارس، کمپ ها، حسینه ها ، بقاع متبرکه و غیره در اختیار مسافران است.
وی بیان کرد:پیش بینی و برنامه ریزی در زمینه اقامت به عنوان پایه ای ترین زیرساخت در عرصه صنعت گردشگری برای میزبانی از مسافران نوروزی در خراسان رضوی به بهترین نحو ممکن انجام شده است.
دستگاههای مسئول پیش بینی کرده اند که 11 میلیون مسافر در تعطیلات نوروز 96 وارد خراسان رضوی شوند که هشت میلیون نفر آن زائران مشهد الرضا (ع) خواهند بود.
7496/ 6012 خبرنگار:آرزو جاودانی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.