مسعود خراشادی زاده روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز وکیل در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: دادرسی عادلانه تنها در یک نظام قضایی بی طرف صورت می گیرد که استقلال کانون وکلا نیز در همین راستا بوده است.
وی با بیان اینکه مستقل بودن وکیل و نظام صنفی آن به معنای عدم تبعیت از قانون نیست اظهار کرد: استقلال وکیل به معنای مصون بودن از تمام تبعات مشکلات احتمالی وکالت و مستقل بودن نظام صنفی کانون وکلا به معنای استقلال سیاسی از ساختار قضایی است تا گامی بلند در ارتقای عدالت برداشته شود.
وی فعالیت مرکز مشاوران قضایی را به نوعی خدشه به استقلال وکلا دانست و گفت: امیدواریم مرکز مشاوران قضایی با کانون وکلا الحاق شود و در کنار یکدیگر در امر وکالت گام بردارند.
رئیس کانون وکلای خراسان با بیان اینکه وکیل چشم قاضی است افزود: وکیل خوب، می تواند یار ارزشمند برای رسیدن قاضی به حق باشد تا در کنار یکدیگر عدالت را در جامعه جاری کنند.
وی اظهار کرد: دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده حقوق در شرق کشور است و بیشترین وکلای خراسان، دانش آموخته این دانشکده هستند.
یکم تا هفتم اسفند ماه 'هفته وکالت' نامگذاری شده است.
کانون وکلای دادگستری مؤسسه ‌ای مستقل و دارای شخصیت حقوقی در هر استان است که به عنوان قدیمی ترین سازمان مردم نهاد در ایران به موجب لایحه استقلال کانون وکلا در سال 1331 شمسی موجودیت یافت.
استقلال کانون وکلا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت 18 سال به حالت تعلیق درآمد و طی این مدت از طرف دولت برای این کانون سرپرست تعیین می شد.
سال 1376 با تصویب قانون جدید بار دیگر هیات ‌مدیره کانون وکلا انتخاب و دوران دیگری از فعالیت مستقل آن آغاز شد.
وظایف کانون وکلا شامل دادن پروانه وکالت به داوطلبان واجد شرایط، اداره امور مربوط به وکالت دادگستری و نظارت بر اعمال وکلا، رسیدگی به تخلفات و تعقیب انتظامی وکلا و فراهم آوردن وسایل پیشرفت علمی و عملی وکلا است.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.