الهام امین زاده عصر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز وکیل مدافع در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: در منشور حقوق شهروندی به موضوع وکیل خانواده اشاره شده است تا به این وسیله خانواده ها با حقوق خود بیشتر آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در منشور حقوق شهروندی به دنبال منشور اسلامی ایرانی هستیم اظهار کرد: دولت با این منشور به دنبال افزایش مسئولیت پذیری خود است و برای خود تکلیف درست کرد تا شهروندان به تمام حقوق خود آگاه شوند.
وی کاهش آمار زندانیان را از جمله اهداف مهم دولت در منشور حقوق شهروندی ذکر کرد و گفت: در این راستا آموزش حقوق شهروندی در استان گلستان از دوران دبستان آغاز شده و تلاش می شود کاری انجام دهیم که دیگر طلاق و اعتیاد بحث اول جامعه نباشد.
امین زاده افزود: این منشور در یکصد و 20 ماده، 22 حق را به مردم آموزش می دهد و در آن به سوی جرم زدایی حرکت شده است به گونه ای که همه مردم ایران با هر سطح درک و علم می توانند از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: فرق منشور حقوق شهروندی با قانون اساسی در این است که در این منشور به مسایل و موضوعات جدید مانند فضای مجازی و همچنین مواردی که مردم از حقوق خود اطلاع ندارند اشاره شده است.
وی، پاکدامنی، تقوا، هوش سرشار و توانایی علمی را از خصوصیات یک وکیل ذکر کرد و گفت: دولت به دنبال آن است که بی اعتمادی به وکلا از بین برود زیرا وقتی یک وکیل درست کار نکند به تمام جامعه وکلا آسیب می زند.
دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی افزود: رفتار وکلای مشهد در حمایت از زندانیان فقیر بدون چشم داشت مالی باعث افتخار جامعه وکلا و سرآمدی مشهد در این زمینه شد.
امین زاده با اشاره به ارسال لایحه ای برای حمایت از وکلا به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع وکالت تخصصی نیز مد نظر می باشد تا وکلا در رشته هایی مانند مالیات یا گمرک نیز متخصص شوند.
هفتم اسفند ماه، سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری روز وکیل مدافع نامگذاری شده است.
7495/7507/ 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.