حسن رحیم پور ازغدی روز پنجشنبه در همایش فضای مجازی با محوریت اندیشه و عمل در مشهد افزود: فضای مجازی باید بستری برای دستاوردهای انقلاب باشد و راهکارهای ارائه شده نیز باید در این راستا باشد.
وی فضای مجازی را دنیای رو به رشد و پایان ناپذیر توصیف و بیان کرد: در این فضا فرصتها و تهدیدهای زیادی است که به جای دفاع در مقابل آن باید به روش خودش در مقابلش ایستاد.
او با انتقاد از این موضوع که حوزه علمیه برای روستاهایی که چند خانوار سکنه دارد مبلغ اعزام می کند اما برنامه ای برای فیسبوک و فضای مجازی ندارد ادامه داد: بنا بر آمار افزون بر 50 درصد مخاطبان فضاهای مجازی بانوان و دانش آموزان هستند و باید علمای حوزه که به عنوان الگوهای دین در جامعه شناخته می شوند هر چه زودتر اقدامات کاربردی در سطح وسیع انجام دهند.
وی گفت: حوزه علمیه باید به سمت فضای مجازی برود. حوزه با رویکرد تبلیغات مجازی و تدوین درس نامه هایی در این خصوص می تواند گامهای مثبتی در این راستا بردارد.
رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه دشمن با فضای مجازی به دنبال فاصله انداختن کودکان و نوجوانان از خانواده های خود هستند افزود: دشمن قلب بنیان خانواده را هدف گرفته و با رواج افکار غلط مانند، ترویج زندگی مجردی، تنزل جایگاه زن در جامعه، عادی خواندن امر طلاق و موارد دیگر به دنبال وارد کردن آسیبهای جدی به جامعه اسلامی است.
وی تغییر الگو و سبک زندگی را هدف نهایی دشمنان قسم خورده کشور ذکر و بیان کرد: آنها به این نتیجه رسیده اند که سست شدن خانواده دستاوردهای بزرگی برای آنها به همراه خواهد داشت.
عضو شورای انقلاب فرهنگی ترس از این فضا را هم درست ندانست و افزود: این دنیا چیزی نیست بخواهیم از آن جدا باشیم باید با تولیدات محتوا به مبارزه با آن رفت.
وی خطرناکترین دلیل فضای مجازی را شبهه ناک بودن این فضا ذکر و بیان کرد: فرد در صورت نداشتن سواد علمی آرام آرام به یک دوگانگی می رسد که دیگر نمی تواند جوابی برای اعتقادات خود داشته باشد.
رحیم پور ازغدی کوتاه بودن مطالب، ادبیات تاثیرگذار و تفریح گونه فضای مجازی را از مهمترین دلایل جذابیت این فضا عنوان و بیان کرد: برخی از افراد که سواد مقابله با این فضا را ندارند در نهایت دچار غرق شدگی در فضای مجازی شده و به انسانی پوچ در جامعه تبدیل می شوند.
وی حلقه مفقوده شده فضای مجازی را تولید محتوا دانست و بیان کرد: بالا بردن سواد اسلامی نیز لازمه مقابله با این رخ داد بزرگ است که باید بزودی نهادینه شود.
عضو شورای انقلاب فرهنگی بالا بردن سطح آشنایی مردم را برای حضور در فضای مجازی، مستحبی در حد واجب توصیف و بیان کرد: حوزه باید گروهی از علمای متخصص را تشکیل دهد و با آموزش خطرات فضای مجازی به مردم به کمک آنها بیاید.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.