به گزارش ایرنا، حسن پلارک روز چهارشنبه در همایش سراسری معاونین، مدیران ستادی و روسای استان‌های ستادهای بازسازی عتبات عالیات افزود: طرح جامع توسعه سامرا تا شعاع 300 متری حرم مطهر ادامه می یابد و طبق برنامه ریزی های انجام شده در یک بازه زمانی شش ماهه به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه تملک اراضی این طرح نیازمند 20 هزار میلیارد ریال و اجرای آن نیازمند ده هزار میلیارد ریال است، خاطر نشان کرد: اعلام آمادگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به رئیس دیوان شیعه وقت عراق برای اجرای این پروژه به صورت کتبی ارسال شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه نباید در خصوص توسعه حرم اهل بیت کوتاهی صورت بگیرد، اظهار کرد: چنین فعالیت هایی می تواند دستاوردهای بسیار ارزشمند فرهنگی را در جهان اسلام از خود بر جای بگذارد.
پلارک گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات تلاش می کند در سال آینده بسیاری از این پروژه ها را به اتمام برساند.
وی یادآور شد: کسانی که در ساخت حرم اهل بیت(‌ع ) تلاش می کنند در شرایط بسیار سخت و دشواری مشغول به فعالیت هستند که باید از این عزیزان به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد.
پلارک با بیان اینکه باید از فرصت نگاه مثبت و ارزشمند مردم ایران به حوزه کمک به بازسازی عتبات عالیات استفاده کرد، گفت: اگر هر ایرانی به صورت ماهیانه مبلغ هزار تومان را برای انجام این امور هزینه کند به طور یقین هیچ گونه مشکل مالی در خصوص بازسازی عتبات عالیت وجود نخواهد داشت.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خاطر نشان کرد: دولت نیز با تمام مشکلات مالی که دارد به کمک این ستاد آمده هرچند رویکرد ستاد بازسازی عتبات عالیات تکیه بر روی منابع دولتی نیست و این نگاهی است که از طرف رهبر معظم انقلاب نیز دنبال می شود.
وی ادامه داد: باید فعالیت های این ستاد در شهرستان ها، روستاها و مناطق مختلف کشور افزایش یابد تا مشارکت مردم در بازسازی اعتاب افزایش یابد.
پلارک تصریح کرد: در گذشته تفاهم نامه های بسیاری با بانک ها منعقد شد اما دستاودرهای چندانی را به همراه نداشت اما در شرایط فعلی برخی از بانک ها به صورت خودجوش شماره حساب ستاد بازسازی عتبات عالیات را تبلیغ می کنند که این موضوع می تواند مشارکت مردم را افزایش دهد.
همایش سراسری معاونین، مدیران ستادی و روسای ستاد استان‌ها و ستادهای بازسازی عتبات عالیات مستقر در عراق که از امروز در مشهد آغاز شده تا هفتم اسفند ماه ادامه می یابد.
در این همایش روسای ستادهای استانی به ارائه گزارش عملکرد خود خواهند پرداخت و برنامه‌ها و اهداف سال آتی ستاد بازسازی عتبات عالیات از سوی معاونان و ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیات تبیین می‌شود.
در این همایش شش کمیسیون تخصصی فرهنگی، پشتیبانی و اعزام، اربعین، صنعتی و هنری، مشارکت‌های مردمی ، مالی و طرح و برنامه به بررسی مشکلات و راهکارهای ارتقای فعالیت‌ها و وظایف محوله خواهند پرداخت.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.