علی امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا و نخستین گام تربیت مربی نهج البلاغه از سال 1394 با مشارکت اداره پاسخگویی به سئوالات دینی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی آغاز شد.
وی ادامه داد: از بین شرکت کنندگان در دوره تربیت مربی نهج البلاغه 20 نفر پس از گذراندن آزمون کتبی و عملی طی فرآیندی جذب اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی شدند که در این راستا تعیین درسنامه و سرفصل، برگزاری کارگاهها و 14 کلاس درس در حرم مطهر و مساجد سطح شهر مشهد انجام شد.
مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به رشد تربیت مربی نهج البلاغه و آموزش آن اشاره و بیان کرد: تعداد کلاسهای مربوطه از 14 کلاس در سال 94 به 38 کلاس در سال 95 رسید و شمار نهج آموزان از 415 نفر در سال 94 به هزار و 12 نفر در سال 95 افزایش یافت.
وی گفت: با توجه به اهمیت پرداختن به سهم آموزه های صحیفه سجادیه که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کرده اند و تجربه موفق برگزاری موفق دوره نهج البلاغه، ثبت نام دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه از 9 تا 17 دی ماه از طریق سایت دارالقرآن انجام شد.
امینی افزود: 100 خواهر و 50 برادر واجد شرایط در این دوره ثبت نام کردند و اجرای این طرح به صورت رسمی از ابتدای اسفند جاری در حرم مطهر رضوی آغاز شد.
وی ادامه داد: دوره تربیت مربی صحیفه سجادیه نیز مانند دوره تربیت مربی نهج البلاغه برگزار و پس از جذب مربیان در اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی کلاسهای آموزشی آن آغاز خواهد شد.

* اجرای طرح حافظان رضوی
مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همچنین گفت: اجرای طرح حافظان رضوی با همکاری خانه حافظان قرآن کریم مشهد در راستای امر رهبر معظم انقلاب به منظور تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور در حرم مطهر رضوی و مساجد سطح شهر مشهد آغاز شده است.
امینی افزود: ثبت نام در این طرح از 20 تا 27 دی ماه انجام شد و در آن دو هزار و 239 فراگیر برادر و خواهر دارای بیشتر از 10 سال سن ثبت نام کردند که از 23 بهمن ماه در 64 شعبه واقع در مساجد و حسینیه های سطح شهر مشهد در حال فراگیری آموزشهای لازم هستند.
وی گفت: هزینه ثبت نام و شرکت در کلاسهای طرح حافظون رضوی کاملا رایگان است و کلاسهای آن سه روز در هفته و در مجموع به مدت سه سال برگزار می‌ شود.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.