تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان یک راهبرد اساسی برای امت اسلامی است،‌ گفت: امروز همه اهل بیان و‌ قلم باید به دنبال تقویت وحدت مسلمانان بوده و از امور مخالف با این اصل بر حذر باشند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم عمامه گذاری طلاب خراسان رضوی عصر امروز در تالار ولایت حرم مطهر رضوی، افزود: برای عصر روز جمعه ادعیه و مناجات های زیادی وارد شده که بیانگر اهمیتِ رشد و تعالی انسان به سوی عبودیت و سعادتمندی و طلب مغفرت از خالق هستی است.

وی با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ تَراهُم رُکَّعًا سُجَّدًا» افزود: دشمن شناسی و دشمن ستیزی از مهمترین ویژگی های یاران پیامبر(ص) است، دشمن ستیزی فرع بر دشمن شناسی است یعنی در وهله اول باید دشمن را به صورت قطعی شناخت و سپس با او ستیز کرد.

تولیت آستان قدس رضوی محبت ورزی به یکدیگر را دومین شاخصه یاوران رسول الله(ص)‌ معرفی کرد و گفت: به عظمت نام پیامبر(ص) هفته جاری به «هفته وحدت» نامگذاری شده است، وحدت در منطق انقلاب اسلامی، فراتر از دو مقوله تاکتیک یا استراتژی است. بر مبنای آیات قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) هویت امت اسلامی یک هویت واحد است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: امروز همه اهل بیان،‌ قلم و فعالان فرهنگی باید به دنبال تقویت وحدت مسلمانان باشند و از اموری که مخالف با اصل وحدت است بر حذر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه «عبودیت و بندگی» را سومین ویژگی اصحاب پیامبر(ص) عنوان و گفت: ‌اگر عبد سالک به این مقام برسد که تمام ذرات وجودش جندالله است و خداوند متعال بر آنها حکومت می کند، یقینا رفتارش فرق خواهد کرد و در مسیر عبودیت گام خواهد برداشت.

وی رفتار اجتماعی در سایه سبک زندگی اسلامی را یکی از مهمترین شاخصه های طلبه موفق معرفی و اظهار کرد: رفتار و سلوک علمای ربانی، مهذّب، وظیفه‌شناس و متعهدی چون آیت الله صدوقی،‌ اشرفی اصفهانی و دیگران بزرگان در طول تاریخ اثرات شگرفی را بر جوامع داشته است.

وی در ادامه سخنان خود، نقش همسران طلاب در موفقیت آن‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: همسران طلاب در تمام موفقیت‌های آن‌ها شریک و سهیم‌اند و با ازخودگذشتگی و ایثار خود، آن‌ها را همراهی می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.