حسن کریمدادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود : هشت هزار و 172 نفر از این تعداد مرد ، پنج هزار و 755 زن و بقیه نوزاد بودند.
وی با بیان اینکه علت مرگ 4 هزار و 763 نفر از این تعداد بیماریهای گردش خون و قلبی عروقی و 2 هزار و 33 نفر بیماریهای سرطانی بوده است ، گفت : رتبه سوم عامل مرگ و میر مربوط به بیماریهای تنفسی با 979 متوفی است .
کریمدادی ادامه داد : 922 نفر نیز در رتبه بعدی به دلیل اختلالات ناشی از دوران پس از تولد و 547 نفر نیز به دلیل تصادفات در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه میانگین سن فوت در مردان در این بازه زمانی 57 سال بود، گفت : این رقم در مدت مشابه پارسال 55 سال بوده است.
کریمدادی افزود : میانگین سن مرگ و میر در زنان نیز در این بازه زمانی 61 سال بود که در مدت مشابه سال قبل 60 سال بوده است.
مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد بیان کرد : هزینه عمومی خدمات در این سازمان شامل تغسیل، طواف در حرم مطهر رضوی، دفن و کفن برای یک متوفی هشت میلیون و 800 هزار ریال است .
وی با با بیان اینکه به طور میانگین برای زمین و ساخت یک قبر پنج میلیون و 500 هزار ریال هزینه می شود، افزود : بیش از 370 هزار نفر در آرامستان بهشت رضا(ع) مدفون هستند .
کریمدادی در خصوص پروژه توسعه آرامستان بهشت رضا(ع) نیز گفت: هم اکنون مساحت این آرامستان حدود 175 هکتار است و عملیات تملک 175 هکتار در ضلع شرقی این آرامستان نیز در دست پیگیری می باشد.
وی در خصوص ساخت قبور طبقاتی در آرامستان بهشت رضا(ع) اظهار کرد : ساخت 19 هزار قبردر 2 طبقه و در سه بلوک در دستور کار قرار گرفته است که تا کنون بخش عمده 2 بلوک ساخته شد و تا پایان امسال آماده سازی می شوند.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.