یک منبع آگاه در شهرداری، یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت های بخش خدمات شهری تربت حیدریه به یک شرکت خصوصی واگذار شده که با توجه به امتناع کارگران این شرکت از انجام امور محوله، بناگزیر شهرداری برای جمع آوری زباله های شهری دست به دامن کارگران بخش فضای سبز شد.
وی که خواست نامش فاش نشود، افزود: شرکت پیمانکار بابت خدمات ارائه شده 16میلیارد ریال از شهرداری تربت حیدریه طلبکار است و باتوجه به ناتوانی شهرداری در پرداخت این مطالبات، از ادامه کار سر باز می زند.
یکی از کارگران معترض بخش خدمات شهری شهرداری تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کارگران معترض 180 نفر هستند که از اول مهرماه امسال دستمزد دریافت نکرده اند.
وی که خود را معرفی نکرد، افزود: زندگی کارگران در این شرایط سخت اقتصادی با دریافت این حقوق اندک هم به سختی اداره می شود تا چه رسد به اینکه سه ماه حقوق آنان را هم پرداخت نکنند.
وی افزود: حتی مدیر شرکت پیمانکار حاضر شده در صورت واریز 6 میلیارد ریال از مطالبات خود برای تسویه حقوق کارگران، خدمات دهی را از سرگیرد اما مسئولان شهرداری گفته اند تنها می توانند 400 میلیون ریال از این طلب را بدهند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اقدام شرکت مزبور را خلاف قرارداد با شهرداری دانست و گفت: طبق قراردادی که بین شهرداری و این شرکت بسته شده، مدیر شرکت باید در سه ماه نخست حقوق کارگران را راسا پرداخت کند.
جلال ناصری، مدت قرارداد شهرداری با شرکت یاد شده را سه ساله و رقم کلی قرارداد را حدود 130 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی با اشاره به تنگناهای مالی شهرداری تربت حیدریه و مشکلاتی که از ناحیه رکود فعالیت های ساخت و ساز دامن این نهاد را گرفته، افزود: طبق مذاکراتی که با مدیران شرکت یاد شده صورت گرفت از آنان خواسته شد که به تعهدات خود در قرارداد منعقده پایبند باشند.
ناصری گفت: شهرداری نیز تلاش خواهد کرد برای حل مشکل کارگران بخشی از مطالبات شرکت را پرداخت کند.
بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی شهرداری تربت حیدریه، روزانه بیش از 100 تن زباله در این شهر تولید می شود.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد قرار دارد.
** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.