به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، سید سعید سرابی در نشست صمیمی با شعرا و نویسندگان مشهد افزود: این شهر به دلیل ظرفیت های بسیار زیادی که در خود جای داده است در بسیاری از عرصه های هنر دارای پیشینه ای درخشان است.
وی با یادآوری قدمت ادبیات در مشهد و به ویژه غنای شعر در این دیار و داشتن بزرگترین مفاخر جهان همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی و دیگر بزرگان، اظهار کرد: ادبیات و شعر این شهر الگو و نمونه ای برای دیگر بلاد اسلامی و به ویژه فارسی زبانان است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مقوله شعر و داستان نویسی را از مباحث و ضرورت های عرصه فرهنگ دانست و شعرا و داستان نویسان را از پیشروان عرصه فرهنگ خواند .
وی با برجسته دانستن نقش شعرا در گسترش فرهنگ متعالی در جامعه، اضافه کرد: علاوه بر موضوع نمایش و تئاتر که در چند سال اخیر مشهد در این زمینه سرآمد دیگر شهرهاست، والاترین نقطه افتخار مشهد در عرصه فرهنگی مقوله شعر است ولی در این خصوص در سطح ملی آن چنان که باید سهم مشهد ادا نشده است.
وی فقدان گفتمان مشترک بین شعرا و مسئولان و مدیران فرهنگی را یادآور شد و گفت: توجه جدی به برگزاری و تداوم نشستهای مشترک ضروری است .
دراین نشست شعرا و نویسندگان نیز دغدغه و مشکلات پیش روی ادبیات را بازگو کردند..
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی (ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7498/ 6012خبرنگار توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.