به گزارش ایرنا در این آیین که به دعوت دانشگاه آزاد اسلامی، شورای اداری و دفتر امام جمعه تربت حیدریه برگزار شد یکی از استادان حوزه علمیه هراتی تربت حیدریه گفت: سراسر زندگی آیت الله رفسنجانی وقف مبارزه با رژیم طاغوت، توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و ارتقای جایگاه بین المللی ایران در جهان شده است.
حجت الاسلام محمد کازری افزود: این بدان معنا است که ایشان هیچگاه منافع خود و خانواده خویش را بر منافع مردم ترجیح نداد و تا زنده بود تمام وجودش را وقف کشور و مردم ایران کرده بود.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین امتیازات و افتخارات این فقید سعید بهره گیری و تلمذ از محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی، حضرت امام (ره)، علامه طباطبایی و آیت الله مرعشی نجفی بود، گفت: آقای رفسنجانی در حوزه تحقیق، پژوهش و تالیف نیز آثار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشته است.
کازری همچنین در عرصه علمی کشور نیز از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یادگار ماندگار آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد کرد و گفت: حمایت از نخبگان در راستای توسعه علمی کشور از دیگر خدمات این بزرگمرد بود.
وی در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان علاوه بر آنکه هدایتگر خوبی در جبهه ها بودند، بعد از پایان جنگ نیز رد پای ایشان در عرصه های مختلف سازندگی ایران مشهود است.
کازری همچنین اظهار کرد: آقای رفسنجانی چه در مجلس خبرگان قانون اساسی، چه در زمان ریاست مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری و نیز مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، همواره نقش آفرینی های مثبتی داشته اند که تاریخ هیچگاه فراموش نخواهد کرد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یکشنبه شب در 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت که پیکرش دیروز با حضور دهها هزار نفر در تهران تشییع و در جوار مرادش در حرم حضرت امام خمینی (ره) آرام گرفت.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.