به گزارش ایرنا، شرکت کنندگان در این آیین با قرائت فاتحه و تلاوت آیات قرآن و مداحان با ذکر مصیبت در باره ارتحال یار دیرین امام و رهبری، به سوگواری نشستند.
یکی از روحانیون گلپایگان در این مراسم با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان یار مخلص حضرت امام، انقلاب اسلامی و همسنگر و همراه مقام معظم رهبری تا پایان عمر پربرکت خود بود.
حجت الاسلام محمود عقیقی به سوابق مبارزاتی و علمی مرحوم آیت الله هاشمی در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش بی بدیلی در هدایت انقلابیون زمان انقلاب با همراهی با امام داشت و در دوران بعد از انقلاب نیز با ولایتمداری، در کنار امام و مقام معظم رهبری و در سمت های مختلف، منشاء خدمات ارزنده‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
وی به اقامه نماز حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و حضور میلیونی مردم در آیین نماز و وداع با رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: این حضور گسترده نمادی از وحدت و همدلی مردم و مسوولان حول محور رهبری نظام اسلامی را در دید جهانیان به نمایش گذاشت.
به گزارش ایرنا، آیین های بزرگداشت دیگری نیز بمناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، امشب و فردا در مساجد جامع گوگد، گلشهر و مسجد بازار این شهرستان پیش بینی شده است.
حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه یکشنبه 19 دی بدلیل عارضه قلبی در 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.

پ/6027/7138
خبرنگار:محمدحسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.