دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه بهترین عنوان برای مرحوم هاشمی لقب امیرکبیر ایران است، گفت: ایشان یک اصلاح طلب، انقلابی و مصلح بودند.

به گزارش جماران، سیدهادی خامنه ای ظهر امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم درگذشت آیت الله هاشمی در حسینیه جماران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا مرحوم هاشمی را یک اصلاح طلب می دانید، اظهار کرد: آقای هاشمی با اصلاحات همکاری داشت و موافق آن بود. اصلاحات مفهوم وسیعی دارد که می توان هاشمی را یک اصلاح طلب، انقلابی و مصلح دانست.

وی ادامه داد: هاشمی امتیازات بسیاری داشت که موجب برجسته شدن ایشان می شد. سابقه زیاد در مبارزه،  همراهی با امام (ره)، اعتماد ویژه ای که حضرت امام به ایشان داشت، علم، اندیشه، مدیریت و تحور از خودگذشتگی و سوابق زیاد که در کمتر کسی پیدا می شد، از ویژگی های ایشان بود وبارزترین ویژگی ایشان از خودگذشتگی و تعهدش بود.

خامنه ای اضافه کرد:  امیدوارم  راه و رهنمود آقای هاشمی مورد عمل قرار گیرد. خط امام همان خط اعتدال است و هاشمی هم همان خط امام را ادامه می داد. خط انقلاب هم خط اعتدال است و کسانی که فکر می کنند انقلاب تندروی است اشتباه می کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.