نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ما یک استوانه و قاموس و دانش نامه انقلاب را از دست دادیم و مصیبت بزرگی به انقلاب وارد شد.

به گزارش جماران، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال‌های قبل از انقلاب از یاران مخلص امام بودند و در آن دوران‌هایی که مباحثی در حوزه علمیه قم بود، مقابل بعضی از جریانات، علم مدافع حضرت امام را قبل انقلاب برپا کرد.

وی با اشاره به این‌که در آن سال‌های قبل انقلاب، ایشان مجله (مکتب تشییع) را تاسیس کردند، افزود: همان روزها مشخص بود این کار را برای ترویج افکار و راه امام انجام دادند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که آن روزها مخصوص به خود بود تا وقتی که نهضت امام شروع شد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلابیون اصیل انقلاب را معرفی کنیم در راس این مجموعه مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی بود.

وی ادامه داد: همان‌طور که در پیام مقام معظم رهبری آمده است، این دو بزرگوار در کنار امام و اندیشه‌های امام ایستادند و در همه زمینه‌ها با هم بودند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر این‌که آنچه برای آیت الله هاشمی مهم بود، دفاع از انقلاب بود، اظهار کرد: ایشان را قبل انقلاب به سربازی بردند و مشغول سربازی بود و همان زمان هم برای دفاع از امام تلاش می‌کرد. همه زندانی‌ها و شکنجه‌ها را به جان خریدند و در میدان‌های سخت انقلاب آقای هاشمی همچون کوه ایستادند و هیچ وقت کوتاه نیامد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب نیز وقتی امام وارد ایران شد، در عرصه‌های گوناگون مانند جنگ همواره ایستاد.

نورمفیدی بیان کرد: حتی در حادثه استان خود ما، من با مقام معظم رهبری و آیت الله رفسنجانی در ارتباط بودم و حتی تلفنی از آیت الله رفسنجانی تلفنی پرسیدم که چکار کنم و ایشان گفتند هرچه خودتان تصمیم می‌گیرید.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری با بیان این‌که ایشان در همه صحنه های جنگ مانند کردستان و خوزستان هم حضور موثر داشتند، گفت: در پیام مقام معظم رهبری آورده شد که در همه فراز و نشیب‌ها هیچ وقت از علاقه ما به هم کم نشد. خود ایشان هم گفته بودند که مقام معظم رهبری عشق من است. تعبیر ایشان این بود که مقام معظم رهبری، انقلابی واقعی بود.

نورمفیدی در پایان اظهار کرد: این واقعه را به همه مردم گلستان و امت اسلامی و به خصوص خانواده، همسر و مقام معظم رهبری تسلیت می‌گویم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.