به گزارش ایرنا دکتر علی یوسفی، شامگاه پنجشنبه در سلسله نشست های تخصصی 'مجمع زنان اصلاح طلب' با موضوع بررسی بحرانهای شهری نظام مدیریت و توسعه پایدار در مشهد، حال و آینده، افزود: این در حالی است که شهر، یک کلیت به هم پیوسته و یکپارچه است و لازمه فهم درست شهر، وجود یک نگاه سیستمی و کلیت نگر است.
عضو انجمن جامعه شناسی ایران گفت: بر این اساس لازمه اداره شهر نه نگاه جزئی و میکروسکوپی بلکه وجود مدیریتی یکپارچه و واحد است.
یوسفی افزود: حاشیه نشینی، بافتهای فرسوده، بحران آب، تراکم و انباشتگی اجتماعی و چندگانگی مدیریت و حاکمیت از جمله مشکلات شهر مشهد است.
وی تاکید کرد: مهمترین راه برون رفت از این مشکلات ایده مدیریت یکپارچه و مهار کردن حاکمیت های محلی و نگاه توسعه پایدار است.
استاد حقوق عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد نیز در این نشست گفت: شیوه مدیریت محلی که در آن مردم هر محله حداقل امور محله خود را مدیریت کنند، متمم مدل دموکراسی است.
دکتر علی معتمدی با بیان این که مدیریت شورای شهر بدون درک مختصات و ماهیت این ساختار حقوقی ممکن نیست، افزود: به لحاظ روانشناختی مردم دوست ندارند که دولت در مسایل شخصی آنان دخالت کند.
وی گفت: به لحاظ سیاسی، برای کشوری مانند ایران، که تکثر قومی، نژادی و فرهنگی دارد این مدل، بهترین شیوه مدیریت امور است و از طرفی یک تجربه دموکراسی است.
در این نشست معاون اداری، مالی سابق شهرداری مشهد نیز گفت: طرحهای جامع و تفصیلی شهرها از جمله مشهد را مهندسان طراحی کرده اند که نگاه کاملا فیزیکی و کالبدی به موضوع داشته اند.
ابوالفضل انتظاری افزود: تا اقتصاد شهر مشهد درست نشده و به درآمد پایدار نرسد نمی توان هیچ کاری را به سرانجام رساند.
وی گفت: روزانه بین هزار و 700 تا دو هزار تن زباله در مشهد تولید می شود که 500 تن آن بازیافت و بقیه آن دفن می شود و تنها چند سالی است که از زباله ها برق استحصال می شود و حال آنکه دیری است که در دنیا از طلای کثیف کسب درآمد می کنند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1922/5132

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.