معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در این همایش گفت: دولتها طی هشت هزار سال گذشته سیر تکاملی را طی کردند و در این مدت تکالیف آنها در قبال مردم افزایش یافته و به یک دولت خدمتگزار و مکلف به تامین امنیت، رفاه، توسعه و وظیفه مند در تمام ابعاد زندگی مردم تبدیل شده اند.
سید جواد حسینی افزود: مهمترین ابزار دولت برای ارائه خدمات شایسته به مردم، رفع چالش ها و تامین نیازها از طریق سازمان ها و نهادهاست تا پاسخ های نظام مند به نیازهای مردم داده شود.
وی اظهار کرد: دولت ها سازمان های اولیه برای تامین نیاز های اساسی مردم و سازمان های ثانویه برای تامین نیاز های فرعی مردم ایجاد کردند و نظام یافتگی در قالب سازمان های دولتی و غیردولتی عامل توسعه و رفع نظام مند نیازها بوده است.
وی گفت: مهمترین رسالت هسته های گزینش این است که منابع انسانی را برای استقرار دولت خدمتگزار و سازمان های تجدید حیات شونده و یادگیرنده احصا کنند.
حسینی افزود: هسته های گزینش دارای نقش مهمی هستند زیرا مهمترین عنصر دولت خدمتگزار را احراز صلاحیت می کنند.
وی اظهار کرد: امسال برای جذب 20 هزار و 44 نفر در دستگاه های اجرایی خراسان رضوی پرونده تشکیل شد که برای احراز صلاحیت 14 هزار و 566 نفر آنان اقدام شده که 12 هزار و 301 نفر پذیرفته شده اند.
وی گفت: هسته های گزینش 2 حق حکومت و مردم بر گردن دارند که در بین این دو، حق مردم بر حق حکومت ارجحیت دارد لذا گزینشگران باید ادای دین کنند.
حسینی افزود: گزینشگران باید به صورت عام گرایانه، اکتسابی و تفکیک کارکردی عمل کنند و از انجام اقدامات خاص گرایانه، انتسابی و تداخل کارکردی خودداری نمایند.
مدیر هسته گزینش دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این همایش گفت: در همایش منطقه ای گزینشگران منطقه 5 کشور، هسته های گزینش و رابطین گزینش 6 استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد و کرمان حضور دارند.
پارسا افزود: شورای هسته گزینش استان با تشکیل جلسات متعدد دستاوردهای خوبی داشته که تشکیل کارگروه های تخصصی در محورهای مختلف برای ارزیابی فعالیت های همکاران، رصد قوانین گزینش، برگزاری مسابقات ورزشی بین گزینشگران و برگزاری اردوهای خانوادگی از جمله آنهاست.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.