مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد اعلام کرد: روزانه 80 تا 80 بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری می شوند.

پنجمین موج. عکس: ایسنا، هادی زند

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد گفت: روزانه ۶۰ تا ۷۰ بیمار کرونایی با تلاش مدافعان سلامت و به دست آوردن بهبودی از این مرکز ترخیص می‌شوند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر حسن خداپرست افزود: همچنین روزانه ۸۰ تا ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این بیمارستان بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: تعدادی از بیماران به دلیل داشتن بیماری زمینه ای نیازمند مراقبت بیشتر هستند که با تشخیص پزشک معالج مدت بیشتری در بیمارستان می‌مانند و این امر به دلیل بدحالی آنان به خاطر کرونا نیست.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) با بیان اینکه بیمار زمینه‌ای باید به صورت مستمر تحت نظر باشد گفت: تعدادی از بیماران کرونایی پس از بهبودی فوت کردند که مرگ آنان ارتباطی به کرونا نداشته و نباید نام این افراد جزو اموات کرونایی حساب ‌شود زیرا علت فوت آنان بیماری زمینه‌ای‌ آنها بوده است.

وی افزود: مرگ افراد بالای ۷۰ سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موج‌های قبلی شیوع کرونا ۵۳ درصد بود که اکنون به ۲۹ درصد رسیده و این مهم نشان از تأثیرگذاری واکسن دارد که امیدواریم با توجه به کاهش سن تزریق واکسیناسیون آمار مرگ و میرها باز هم روند کاهشی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.