دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در خراسان رضوی خبر داد.

 

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی به طور نسبی کاهش یافته است.

به گزارش جماران، دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی خراسان رضوی ابتدای آذرماه بطور میانگین روزانه ۳۴۰ نفر بود که این تعداد اکنون به ۲۷۰ نفر در روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون هزار و ۸۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تحت درمان قرار دارند که این تعداد در ابتدای آذرماه ۲ هزار و ۸۰ نفر بود.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه بستری می شوند که این تعداد در ابتدای آذر ماه ۲۷۰ نفر در روز بود.

وی افزود: گرچه تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا نیز طی ۱۰ روز گذشته کاهش یافته است اما همچنان آمار مرگ و میر زیاد است و همت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد.

رحیمی ادامه داد: هم اکنون ۴۴۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند.

وی گفت: کاهش تعداد مبتلایان سرپایی و بستری در خراسان رضوی صرفاً به محدویت های کرونایی از ابتدای آذرماه مربوط نمی شود چرا که نتایج این محدودیت ها ۱۴ روز بعد خود را به طور واقعی نشان می دهد.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: کاهش تعداد مبتلایان به کرونا اغلب مربوط به محدویت های اعمال شده در شهرستانهای با وضعیت بحرانی کرونا از ۱۵ آبان ماه تاکنون بوده است و آموزش افراد برای رعایت بیشتر پروتکلهای بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا، موجب موفقیت بیشتر طرح محدودیتهای کرونایی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.