مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از بستری‌شدگان بر اثر کرونا بیماری زمینه‌ای داشته اند.

زحمات بی دریغ پرستاران و کادر درمان بخش کرونای بیمارستان پنجم آذر گرگان. عکس: خبرگزاری صداوسیما، سید جواد میرحاجی

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نیمی از بستری‌شدگان بر اثر کرونا در بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری زمینه‌ای داشته اند.

به گزارش جماران، دکتر حمید رضا رحیمی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر بستری شدگان مبتلا به کرونا بیماریهای زمینه‌ای نظیر دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی، سرطان و نقص سیستم ایمنی داشته‌اند.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا در خراسان رضوی هم بیماری زمینه ای و سن بالاتر از ۶۰ سال داشته‌اند.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به طور معمول این افراد حدود ۱۰ روز از بیماریشان گذشته است و درمان درستی نگرفته‌اند و متاسفانه هنگامی که بستری می شوند شرایط سختی را می گذرانند.

رحیمی میانگین سن بستری شدگان کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی را بین ۴۰ تا ۵۰ سال عنوان کرد و افزود: اکثر بیماران سرپایی ۱۸ سال و بیشتر داشته اند اما در کودکان مراجعه و مرگ و میر ناشی از کرونا خیلی کم است.

به گفته وی، بسیاری از کودکان، ناقل ویروس کرونا هستند و قابلیت انتقال ویروس به والدین و خانواده خود را دارند.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی های انجام شده نشان داده است که دورهمی های خانوادگی نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا و ابتلای اطرافیان به این بیماری داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.