معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی امروز(سه شنبه 17 تیرماه) گفت: 17 شهرستان این استان در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر  ۱۷ شهرستان این استان که مشهد نیز در زمره آنهاست به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش جماران، حسن جعفری روز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خراسان رضوی افزود: هم‌اکنون چهار شهرستان استان خراسان رضوی وضعیت سفید دارند، سه شهرستان وضعیت نارنجی و هشت شهرستان به لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت زرد هستند.

وی ادامه داد: موج نخست شیوع کرونا در این استان با اتخاذ تدابیر درست و منطقی، تلاش و هماهنگی تمامی مسوولان و دست‌اندرکاران و همچنین زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی به خوبی مدیریت شد و این بیماری فروکش کرد.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان خراسان رضوی گفت: از اواخر خردادماه و اوایل تیرماه اما روند ابتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی صعودی شد و همچنان این وضعیت ادامه دارد و  اگر شرایط حادتر شود، مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری خواهیم شد.

جعفری افزود: بررسی‌ها نشان داده است در مرحله نخست شیوع کرونا ۹۱ درصد مردم استان خراسان رضوی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند اما اکنون رعایت این پروتکل‌ها از سوی مردم به ۳۷ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مقابله با کرونا اکنون یک آزمون است و انتظار داریم همه مسوولان و مردم  از این آزمون خطرناک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک قبول شده و سربلند بیرون آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.