رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز(سه شنبه 17 تیرماه) از شناسایی 97 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در این استان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۹۷ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۳۳۴ نفر عنوان کرد.

به گزارش جماران، فرزین رضاعی در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در استان کردستان همچنان ادامه دارد و به همین دلیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار جدید مبتلا به این ویروس در استان کردستان شناسایی شده‌اند.

وی به شماره بیماران مبتلا به کرونا بستری شده در بیمارستان‌های استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مداوا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک بیمارستان‌های استان، افزود: هم اکنون در بیمارستان توحید سنندج ۱۷۴ نفر، بعثت سنندج ۱۴ نفر و کوثر سنندج ۶۳ نفر بستری هستند.

وی به وضعیت بستری شدگان در سایر بیمارستان‌های شهرستان‌های استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی سقز ۲۲ نفر، بوعلی مریوان ۱۲ نفر، فجر مریوان ۴۳ نفر، شهید بهشتی قروه ۱۶ نفر، امام حسین بیجار ۱۴ نفر، در بیمارستان سینای کامیاران ۱۴ نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره ۱۲ نفر، بیمارستان شهید چمران در سروآباد یک نفر، صلاح‌الدین بانه یک نفر بیمارستان شهدا در دهگلان ۷ نفر و در بیمارستان رازی بانه ۱۱ نفر بستری هستند.

رضاعی عنوان کرد: اکنون ۶۸ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

وی آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۳۳۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۰ نفر در سقز، ۱۱۰ نفر در سنندج، ۲۶ نفر در قروه، ۲۹ نفر در بانه، در مریوان ۱۶ نفر، ۲۴ نفر در بیجار، ۳۲ نفر در کامیاران، ۱۹ نفر در دیواندره و ۸ نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان این استان، اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.