رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برخورد قضایی با برپاکنندگان تجمع های غیر ضروری در این شهر خبر داد.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برپاکنندگان تجمعات غیر ضروری مانند مراسم عروسی و ترحیم در مشهد برخورد قانونی خواهد شد و برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش جماران، علی اصغر حسنی روز جمعه با بیان اینکه با برپاکنندگان تجمع های غیر ضروری در مشهد برخورد قضایی می شود، گفت: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع بود و اکنون که وضعیت مشهد از قرمز هم عبور کرده است این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در شهرستان طرقبه - شاندیز که به لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که شهرستان طرقبه - شاندیز در نزدیکی مشهد قرار دارد و بسیاری از مردم این کلانشهر مراسم جشن خود را در این شهرستان ییلاقی برگزار می‌کنند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها  در این شهرستان با توجه به شرایط گفته شده در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شمار تالارهای عروسی در این شهرستان ۸۰ مورد است که از چند روز گذشته و در هفته جاری این تالارها بازگشایی شده‌اند.

سید حسین حسینی افزود: برگزاری مراسم عروسی در این تالارها با رعایت مضاعف پروتکل‌های بهداشتی به صورت استفاده از ظرفیت ۵۰ درصد و  تا جایی که امکان دارد در فضای روباز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که موارد تخلف و عدول از دستورالعملهای بهداشتی توسط تالارهای عروسی بسیار محدود و اندک بوده است و تاکنون تنها دو اخطار به مالکان این مراکز داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.