استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: ۹۴ درصد ادارات و دستگاه های اجرایی، ۸۰ درصد اصناف این استان محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده اند.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها ۹۴ درصد ادارات و دستگاه های اجرایی، ۸۰ درصد اصناف، ۱۰۰ درصد مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی در این استان ممنوعیت ها، محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان افزود: همچنین در این مدت ۷۵ درصد شهروندان خراسان رضوی منع رفت و آمد را در داخل شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی و ۹۵ درصد آنها منع رفت و آمدهای بین‌شهری را رعایت کرده‌اند.

معتمدیان ادامه داد: با اجرای محدودیتها و ممنوعیتهای سراسری در کشور از ابتدای آذر ماه جاری تاکنون شاهد کاهش ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در خراسان رضوی هستیم.

وی با اشاره به تاثیر ۵۱ درصدی تجمع‌های دوستانه و محافل خانوادگی در انتقال و شیوع ویروس کرونا گفت: از مردم درخواست می‌شود از برگزاری هرگونه دورهمی‌ و جشن خانوادگی پرهیز کنند تا وضعیت کشور از نظر بحران کرونا به شرایط عادی بازگردد.

استاندار خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و رعایت محدودیتها و ممنوعیت‌های تصویب شده در ستاد ملی مبارزه با کرونا، تعداد ابتلا به این ویروس و بیماری و مرگ و میر ناشی از آن به حداقل ممکن برسد.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون تعداد مبتلایان و بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستانها در استان خراسان رضوی به طور نسبی کاهش یافته است.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی خراسان رضوی ابتدای آذرماه روزانه به طور میانگین ۳۴۰ نفر بود که این تعداد اکنون به ۲۷۰ نفر در روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که حدود هزار و ۸۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تحت درمان قرار دارند که این میزان در ابتدای آذرماه ۲ هزار و ۸۰ بیمار بوده است.

دبیر کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۱۶۰ بیمار کرونایی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شامل شهرستان مشهد و ۱۳ شهر دیگر استان بستری هستند و روزانه ۱۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش این دانشگاه بستری می شوند که این تعداد در ابتدای آذر ماه ۲۷۰ بیمار در روز بود.

وی افزود: گرچه تعداد فوتیهای ناشی از کرونا نیز طی ۱۰ روز گذشته کاهش یافته است اما آمار مرگ و میر بالاست و همت عمومی در رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد.

رحیمی ادامه داد: کاهش مبتلایان بیشتر مربوط به محدویت های اعمال شده در شهرستانهای دارای وضعیت بحرانی کرونا از ۱۵ آبان ماه تاکنون بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.