معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که این استان هنوز در دامنه موج چهارم کرونا قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روند تعداد مبتلایان کرونا در خراسان رضوی کاهشی است اما این استان هنوز در دامنه موج چهارم کرونا قرار دارد.

به گزارش جماران، دکتر مهدی قلیان اول روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ابتلای به کرونا در استان خراسان رضوی روند کاهشی را طی می کند اما کاهش تعداد مبتلایان خیلی کند است.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۱۸۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری شدند که بدین ترتیب کل بستری شدگان کرونا در استان به  ۸۳۰ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی نیز در بخشهای مراقبت های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند و تعداد فوتی های روزانه به  ۱۰ تا ۱۵ نفر کاهش یافته است.

قلیان افزود: تعداد مبتلایان سرپایی مراجعه به مراکز منتخب کرونا به هزار و ۷۰۰ نفر در روز کاهش یافته است در حالی که در اوج بیماری  این تعداد روزانه بیش از چهار هزار نفر بود.

وی ادامه داد: خطر شیوع موج جدید بیماری به ویژه نوع ویروس هندی آن از جنوب و جنوب شرقی کشور وجود دارد و امیدواریم این اتفاق در خراسان رضوی رخ ندهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که خراسان رضوی هنوز از موج چهارم کرونا به طور کامل عبور نکرده است نمی توان پیش بینی درستی از وضعیت کرونا در هفته های آینده داشت اما باید آمادگی لازم برای مقابله با موج جدید را داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.