فرماندار کاشمر از افزایش ۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

فرماندار کاشمر از افزایش ۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در این شهرستان طی چهار ماه ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش جماران، مسلم ساقی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کاشمر با تاکید بر لزوم پیگیری ایجاد ایست و بازرسی در جاده کاشمر به کوهسرخ و نیشابور گفت: باید در زمینه فرهنگ‌سازی و تغییر نگاه جامعه به فرد معتاد از حالت مجرم به یک فرد ناهنجار و بیمار با بهره‌گیری از اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، صاحب‌نظران، مشاوران و خانواده‌ها تلاش شود.

وی افزود: آموزش در این زمینه باید با در نظرگرفتن استانداردها، آموزش‌های هدفمند، هم‌افزا، مداوم و قابل ارزیابی، به اندازه و بر اساس یافته‌های پژوهشی باشد.

فرماندار کاشمر با تاکید بر ایجاد فضای امن در حوزه نرم‌افزاری برای کسانی که دنبال سالم سازی‌ هستند ادامه داد: باید در حوزه سخت‌افزاری با ناامن نمودن فضا، کار را برای فروشنده، مصرف کننده و قاچاقچیان مواد مخدر دشوار نماییم.

وی با بیان اینکه موادمخدر تهدید برای نسل جوان به‌ حساب می‌آید بر ایجاد فضای شور و نشاط توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان با استفاده از ظرفیت سمن ها و هیات‌ های ورزشی تاکید کرد.

ساقی با تاکید بر افزایش خدمات مشاوره‌ای و آموزشی همه جانبه توسط آموزش و پرورش برای جامعه هدف اعم از اولیا، دانش‌آموزان، فرهنگیان و کارکنان گفت: باید با بازرسی گشت‌های مشترک به صورت ویژه و سرزده از عطاری‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی فعالیت عطاری‌های غیر مجاز تعیین تکلیف شود.

وی همچنین خواستار استمرار آموزش‌های سوء مصرف مواد مخدر توسط ادارات فرهنگی عضو شورا برای جامعه هدف با استفاده از ظرفیت فضای مجازی شد.

فرماندار کاشمر با اشاره به گزارشات ارائه شده از سوی دستگاههای عضو این شورا افزود: در چهار ماه اول امسال ۴۲۳ نفر شناسایی و توسط شبکه بهداشت و درمان در پنج مرکز، خدمات روانشناختی و مشاوره‌ای برای اصلاح و سالم‌سازی رفتار و سایر اختلالات روانی ارائه شده و در ۱۸ کلینیک ترک اعتیاد نیز اقدامات درمانی معتادین انجام شده است.

وی ادامه داد: دوره آموزشی نیز برای ۶۶ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر با موضوع مواد اعتیاد آور نوظهور و ۸۰ کارگاه دو ساعته برای معلمین، ۲۰۰ کارگاه دو ساعته برای دانش‌آموزان و ۵۰ کارگاه دو ساعته برای والدین طی سال تحصیلی گذشته در حوزه سوء مصرف مواد مخدر برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.