حامد قربانی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه گناباد افزود: هر چند این فرصت ممکن است در دراز مدت  اثرات خود را نشان دهد ولی زیربنای مهم توسعه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مصداق این امر درصد بالای قبولی‌های کنکور است و نشان می‌دهد به هر میزان در این بخش سرمایه گذاری شود، نتایج  بسیار خوبی به دنبال دارد.

وی گفت: با وجود مسائل و مشکلات در سال گذشته بیشترین توجه ما به حوزه آموزش و پرورش بود و از همه سلائق برای سیاستگذاری و تصمیم گیری‌ها در این بخش استفاده شد.

قربانی خواستار برگزاری تورهای گردشگری ویژه معلمان و فرهنگیان برای بازدید از قابلیت‌های گردشگری، صنعتی و معدنی گناباد شد تا فعالان این بخش از نزدیک مشاهده کنند که حاصل دسترنج آنان و افرادی که زمانی در مدارس به تحصیل اشتغال داشتند امروز چگونه در مسیر توسعه و رونق اقتصادی شهرستان و منطقه نقش آفرین هستند.

وی افزود: تعالیم اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رویکرد دولت دوازدهم در دستور کار شورای آموزش و پرورش این شهرستان قرار دارد و با تلاش دولت افزایش حقوق و مزایای قشر فرهنگی محقق شده است.

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال گذشته اقدامات خوبی برای افزایش حقوق معلمان انجام شد و در آینده نزدیک هم افزایش بیشتری خواهد یافت.

قربانی گفت: شیوع بیماری کرونا طی حدود ۲ ماه گذشته از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مشکلات بسیار برای کشورهای مختلف ایجاد کرد ولی با درایت مسوولان نظام جمهوری اسلامی و دولت دوازدهم و ارکان حاکمیت ساختارهای کشور با مشکل مواجه نشد.

وی افزود: هر چند شیوع این بیماری در حوزه های اقتصادی تنگناهایی برای برخی بخش‌ها و کسبه ایجاد کرد ولی دولت و مسوولان ذیربط برای کاهش این مشکلات از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی منسجم مسوولان و تلاش‌های فرهنگیان و معلمان میزان ضرر و زیان کرونا در حوزه آموزش و پرورش کاهش یافت و اجازه داده نشد که شیوع این بیماری در کشور خللی در روند فعالیت‌های آموزشی ایجاد کند.

قربانی با قدردانی از همکاری معلمان در برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: همواره در برگزاری انتخابات مجلس در گناباد  با مشکلاتی مواجه بودیم ولی با برنامه ریزی منسجم و همراهی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش، انتخابات سال گذشته بدون مشکل برگزار شد و گناباد نخستین شهرستان استان خراسان رضوی بود که نتایج انتخابات آن اعلام و این انتخابات توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید شد.

یک هزار و ۸۰۰ فرهنگی در ۱۰۳۱ کلاس درس در قالب ۲۷۴ مدرسه، تدریس ۱۸ هزار دانش آموز را در مناطق شهری و روستایی گناباد برعهده دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.