حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش افزود: چهار سال قبل مقرر شد، سالانه برای جلوگیری از دو نوبته شدن مدارس، هر سال ۱۰ مدرسه ساخته شود و در این مدت با همکاری خیرین مدارس بیشتری ساخته‌ شد و این روند با بازسازی مدارس نیز ادامه پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر مشارکت مجموعه آموزش و پرورش در گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این نهاد آموزشی باید برنامه‌های جذابی را  برای آشنایی نسل امروز با دستاوردهای دفاع مقدس به عنوان هویت ، تبلور تاریخ و مبدا عظمت و استقلال ایران برنامه‌ریزی کند و اقدامات این مجموعه را در پیشرفت و استقلال کشور اثرگذار دانست.  

رئیس شورای فرهنگ  عمومی شهرستان میبد همچنین با توصیه به همکاری در اجرای طرح گام دوم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش ، به تکمیل طرح‌های مختلف تصویب شده در حوزه‌های مختلف در شورا اشاره کرد  و گفت: باید با مطالعه و مرور دوباره از آنچه انجام شده قدردانی و تکمیل و تقویت آنچه انجام نشده پیگیری شود.

اعرافی توجه به مسائل اخلاقی ، فرهنگی ، معنوی و اجتماعی دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: زیرساخت آینده فرهنگی ، اجتماعی ، معنوی و اخلاقی جامعه در آموزش و پرورش بنا نهاده می‌شود.

وی توجه به دانش آموزان بی بضاعت و آسیب پذیر را یادآور شد و تصریح کرد: همه باید کمک کنند که تبعیض و بی عدالتی در بین دانش آموزان نباشد و همه از حداقل زندگی و امکانات لازم آموزشی برخوردار باشند.

همچنین رئیس آموزش و پرورش میبد با ارائه گزارشی گفت: در کنکور امسال از یک مدرسه ۲۰ نفر در رشته پزشکی پذیرفته شدند و با پذیرش ۲۸ نفر در این رشته، میبد در صدر شهرهای شمالی استان یزد قرار دارد.

محسن موحدی فر به جمع آوری بخاری نفتی در مدارس اشاره کرد و گفت: ان شاءالله تا سال ۱۴۰۰ همه مدارس به شوفاژ مجهز خواهند شد.

در نشست یاد شده به تعداد واحدهای آموزشی شهرستان اشاره‌ای نشد و گفته هم نشد چه تعداد مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

در این نشست همچنین طرح اثر بخشی مددکار اجتماعی در حوزه دانش آموزان متاهل دختر ارائه و از برترین‌های جشنواره خوارزمی و المپیادها و خیرین تجلیل شد.

در سال تحصیلی جدید ۲۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در میبد به تحصیل مشغول می‌شوند.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.