مهدی ناصری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان کلات به دلیل شرایط خاص همچون گسترده و پراکنده بودن مراکز جمعیتی، سخت گذر و کوهستانی بودن و سیل خیز بودن با دیگر شهرستان‌ها تفاوت دارد.

وی با اشاره به فرسوده بودن ماشین آلات اداره راهداری کلات اظهار داشت: در وهله اول نیازمند ماشین‌آلات جدید هستیم و اگر تامین وسایل نقلیه سنگین از سوی راهداری مقدور نباشد انتظار داریم دستکم در روزهای پربارش سال اداره کل راهداری تعدادی از ماشین‌آلات خود را در نقاط خاص شهرستان که احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در آن زیاد است به صورت امانی مستقر کند.

وی گفت: طی بارش‌های اخیر، سیلاب یک رودخانه منجر به گرفتار شدن ساکنان هشت روستای مرزی همچون آبگرم، باغ چنار، سیرزار گردید که اگر ماشین‌آلات لازم در اختیار راهداری کلات بود مردم در این مناطق پشت سیلاب نمی ماندند و در نهایت با اعزام یک لودر از دهیاری این مسیر روستایی پرتردد بازگشایی شد.

ناصری میزان بارش‌های هشتم اردیبهشت ماه را که بیش از ۱۵ راه فرعی و روستایی این شهرستان را مسدود نمود، ۱۴ میلیمتر عنوان کرد و افزود: علاوه بر همه کمبودهای ذکر شده، پل باکسی که در محدوده روستای آبگرم وجود دارد در هر بارش تخریب می‌شود و موجب گرفتار شدن اهالی چندین روستا می‌گردد که عدم تخصیص اعتبارات برای ساخت پل بزرگ بر مشکلات سیل در این منطقه مرزی افزوده است.

برآورد میزان خسارت بارش‌های اردیبهشت ماه در شهرستان کلات نیازمند زمان بیشتر است اما بر اساس اعلام فرمانداری میزان خسارت ناشی از سیلاب در این شهرستان طی فروردین ماه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده که بخش عمده آن مربوط به راه‌های فرعی، روستایی و عشایری است.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.