حجت علی شایانفر عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش های شدید و رگباری امروز در کلات و جاری شدن سیل در این شهرستان 13 واحد مسکونی در بخش مرکزی و روستای حصار و پنج واحد تجاری در شهر کلات دچار خسارت شدند که یکی از واحدهای مسکونی تخریب و مابقی دچار آب افتادگی شد.
وی اظهار داشت: همچنین جاده مشهد - کلات به مدت 2 ساعت مسدود شد که با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد اما جاده درگز - کلات همچنان مسدود است.
وی گفت: از روز چهارشنبه در شهرهای مشهد، درگز، طرقبه و شاندیز، چناران، کلات، باخرز، تایباد، فریمان و زاوه بارشهای رگباری رخ داد که بیشترین شدت آن مربوط به شهرستان کلات بود.

* خسارت 200 میلیارد ریالی بارشهای رگباری و تگرگ در کلات
فرماندار کلات نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از روز چهارشنبه تاکنون 60 میلیمتر بارندگی در این شهرستان ثبت شد ولی شدت سیلاب مربوط به امروز (جمعه) بود.
مهدی ناصری افزود: در پی ریزش باران و تگرگ از سه روز گذشته و سیلاب امروز در مجموع حدود 200 میلیارد ریال خسارت به مزارع و باغات این شهرستان وارد شده است.
وی با بیان اینکه هنوز آثار سیل فروردین ماه در کلات وجود دارد اظهار داشت: چنانچه طرح های آبخیزداری و مدیریت روان آبها در این شهرستان به درستی اجرا نشود با هر بارندگی شاهد وقوع سیلاب خواهیم بود.
مرکز شهرستان کوهستانی کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است و از شمال با جمهوری ترکمنستان 142 کیلومتر مرز مشترک دارد.
این شهر در پی سیلاب فروردین ماه نیز متحمل خسارت شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.