ایرج ناصری‌ مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات زعفران‌کاران خراسان رضوی نگران‌کننده نیست افزود: طی هفته جاری یا هفته آینده مبلغ قابل توجهی از مطالبات باقیمانده زعفران‌کاران استان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود نیمی از مطالبات زعفرانکاران پرداخت شده و با تمامی کشاورزانی که ۲.۵ کیلوگرم زعفران به این سازمان تحویل داده‌اند تسویه حساب شده است در حالی که طی مدت مشابه سال ۹۶ (آخرین سالی که خرید حمایتی زعفران انجام شد) ۳۰ درصد مطالبات زعفرانکاران پرداخت شده بود. 

وی گفت: کل طلب زعفرانکاران این استان ۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار میلیارد ریال و معادل ۴۶ درصد آن پرداخت شده است.

در مجموع ۹ هزار و ۵۰۴ نفر از کشاورزان خراسان رضوی محصول تولیدی خود را در قالب طرح خرید حمایتی زعفران تحویل مراکز خرید دادند که تاکنون با ۲ هزار و ۹۳۹ نفر آنان تسویه حساب شده است.

از هشت آبان تا ۳۰ آذر ماه پارسال ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلو گرم محصول زعفران تولیدی کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد که هم اکنون در چهار انبار ویژه استان نگهداری می‌شود.

در این راستا ۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی فعال شد تا محصول کشاورزان این استان را به طور حمایتی خریداری کند. 

خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع محصول شامل زعفران نگین، شبه‌ نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی سطح‌ بندی شد که بر این اساس هر کیلو گرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌ نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

پارسال ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافته بود که حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل ۳۲۰ تن اعلام شده است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.