مهدی ناصری مقدم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خرید حمایتی زعفران از دهم آبان ماه در خراسان رضوی آغاز شد و در این مدت کوتاه، موجب ایجاد تعادل در قیمت این محصول شده‌ است.

وی اضافه کرد: خرید حمایتی محصول زعفران با هدف حمایت دولت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول و زیان کشاورزان انجام شده است که خوشبختانه این خرید موجب افزایش و تعادل در قیمت این محصول به نفع کشاورز در بازار و جلوگیری از خرید ارزان دلالان شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۷ مرکز خرید حمایتی زعفران در همین تعداد شهرستان استان فعال و طی سه روز گذشته بیش از یک تن خرید زعفران از کشاورزان ثبت شده است.

ناصری افزود: خرید حمایتی محصول زعفران کشاورزان ذیل چهار عنوان "نگین زعفران، شبه‌نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی زعفران" و سطح‌ بندی نهایی آن پس از آزمایش صورت می‌گیرد و  بر این اساس هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌نگین به قیمت ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک به قیمت ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان خریده می‌شود. 

وی ادامه داد: پرداخت مبالغ خرید حمایتی زعفران از کشاورزان در نخستین فرصت صورت می‌گیرد و طبق اعلام قبلی خرید در این قالب تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بود که از این سطح ۲۹۸ تن محصول برداشت شد. 

امسال نیز ۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص یافت که میزان برداشت آن وابسته به شرایط آب و هوایی است.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.