مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: خرید این دانه روغنی در استان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد و در این زمینه ۱۴ مرکز خرید در استان برای ارائه خدمات خرید فعال شدند.

حمیدرضا نوری گفت: این میزان خرید در قالب هزار و ۳۸ محموله و قیمت خرید هر کیلو با احتساب ۱۰ درصد رطوبت و دو درصد ناپاکی معادل ۳۴ هزار و ۹۲۸ ریال انجام شد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی خرید تصمینی این محصول در خراسان رضوی امسال افزون بر ۲۵۳ میلیارد ریال است که ۱۰۰ درصد آن به حساب کشاورزان کلزا کار واریز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: در مجموع خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در خراسان رضوی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۶.۵ درصد افزایش نشان میدهد.

هم اکنون پنج هزار هکتار از اراضی خراسان رضوی زیر کشت دانه روغنی کلزا قرار دارد که حدود سه هزار و ۶۰۰ هکتار از این سطح قابل برداشت است.

دانه روغنی کلزا در ۲۵ شهرستان خراسان رضوی کشت می شود.  

دو میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد که سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود.
۳۶۳ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی سالانه هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی تولید می کنند.  

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.