احمد نوروزی در نطق نشست علنی روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برای عبور از رکود اقتصادی و ایجاد رونق پس از کرونا نیازمند تعیین تکلیف طرح بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با رعایت حقوق مکتسبه قانونی سرمایه‌گذاران هستیم تا از رکود سرمایه های سنگین انجام شده جلوگیری شود.
وی ادامه داد: طرح‌های تفصیلی جدید منطقه ثامن پس از پنج سال هنوز آماده نشده و طبق شنیده‌ها، قرارداد مشاور جدید به دلیل بحران کرونا تعلیق شده‌ است، اگر چه بسیاری از فعالیت‌ها در جامعه متوقف شده ولی فعالیت مشاورین معماری و شهرسازی که می‌تواند به صورت دورکاری انجام شود، منعی ندارد.
وی گفت: از استاندار تقاضا داریم برای تسریع در تهیه طرح تفصیلی طرح پیرامون حرم مطهر رضوی که باعث جذب سرمایه و رونق اقتصادی می‌شود، اقدام شود.
نوروزی با اشاره به تلاش‌ها و خدمات بی وقفه دولت و کادر پزشکی و درمانی کشور و شهرداری‌ها در مبارزه با ویروس کرونا افزود: اگر بر تمرکززدایی در نظام اجرایی کشور برخلاف شعارها باوری نیست، دستکم در شرایط بحران به توان اجتماعی، مردمی و قانونی نهادهای برخاسته از آرای مردم احترام گذاشته شود تا همراه مسوولان استانی و شهری با بهره‌گیری از نظرات جامعه تخصصی بتوانند متناسب با شرایط بحران در هر شهر و استان که متفاوت با جاهای دیگر است تصمیم بگیرند و جان عده‌ بیشتری از مردم را از گزند کرونا مصون داشته و آمار فوتی‌ها را کاهش دهند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امروز اقشار ضعیف جامعه که با کارگری، دستفروشی و ارایه خدمات روزانه امرار معاش می‌کردند و دارای درآمد حداقلی و بدون پس‌انداز بودند، بیکار شده‌اند، گرچه شهرداری، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایرین برای تامین و توزیع ۳۰۰ هزار بسته معیشتی برنامه‌ریزی کرده‌اند ولی به یقین این قشر از جامعه در شرایط سختی به سر می‌برند.
وی گفت: اقتصاد شهر مشهد بیش از همه از بحران کرونا آسیب دیده‌ است، محور توسعه شهر مشهد گردشگری است و پایه اقتصاد شهر مشهد زائر، زیارت و ارایه خدمات است که با محدودیت تردد و مسافرت، همه آنها تعطیل شده‌ است.
وی افزود: فعالان حوزه گردشگری که در تعطیلی هستند، شرایط سختی دارند در حالی‌که انتظار داریم کارفرمایان حقوق کارکنان خود را پرداخت کنند، این قشر نیازمند حمایت‌های مالی دولت هستند.
رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری مشهد تصمیمات هوشمندانه و سریع اتخاذ کرد که اطلاع‌رسانی گسترده در سطح شهر، ضدعفونی تمامی فضای ضروری شهری، اتوبوس، قطار شهری، تاکسی‌ها و محلات، تعطیلی ناوگان اتوبوسرانی و مترو، تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای تامین لوازم بهداشتی و حفاظتی مورد نیاز پرستاران و پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا و همچنین تعمیر و تجهیز ۲۰ دستگاه آمبولانس برای بیماران کرونایی از آن جمله است.
عملکرد یک ساله شورا و شهرداری
نوروزی در باره عملکرد اقتصادی سال گذشته شهرداری و شورای شهر مشهد نیز گفت: پارسال ۱۲ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت فروخته شد و مجوز انتشار ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و سه هزار میلیارد ریال صکوک برای قطارشهری و بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی اخذ شد.
وی افزود: تحقق ۱۲۰ درصدی درآمد نقدی، تکمیل پرونده تهاتر بدهی‌های دولت معادل ۵۳ هزار میلیارد ریال، ثبت کلیه قراردادها در سامانه فاش و ایجاد محدودیت در انعقاد قرارداد به صورت ترک تشریفات در سازمان‌ها از دیگر اقدامات عملیاتی شده در سال گذشته بود.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در بخش عمرانی نیز از ۵۳۲ پروژه زیربنایی در حال اجرا با اعتبار پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال، ۹۲ پروژه در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
وی گفت: در پروژه خط سوم قطار شهری نیز حفاری میدان فردوسی تا ایستگاه امامت و از میدان فردوسی تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) به‌ طول ۱۳ هزار و ۳۰۰ متر با هزینه پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسید و عملیات اجرایی خط چهارم نیز از منطقه خواجه ربیع (مهر مادر) آغاز شد.
وی افزود: اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده با هدف انضباط ترافیکی شامل ۲۷ تقاطع و ۳۴ گذرگاه عابر پیاده ، احداث و توسعه ۴۱ بوستان به مساحت حدود ۴۱ هکتار و تخصیص ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی کانال‌های دارای مشکل و آبگرفتگی های سطح شهر و خرید پمپ و تجهیزات از دیگر اقدامات بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.