سید مسعود سیادتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شیوع ویروس کووید-۱۹ بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار شهروندان را تحت تاثیر قرارد داده که کاهش درآمدها مهترین پیامد این امر است.

وی افزود: محاسبه عوارض‌های قابل پرداخت به شهرداری‌ها بر اساس تعرفه‌های سال گذشته از مصوبات جلسه شامگاه یکشنبه شورای شهر سمنان است که به منظور کاهش پیامدهای منفی شیوع کرونا در جامعه و حمایت از شهروندان به تایید اعضا رسید.

سیادتی با تاکید بر اینکه این تخفیف تنها تا ۱۵ اردیبهشت ۹۹ قابل اجراست، ادامه داد: تخفیف مذکور کلیه عوارض‌ها مانند عوارض ماده ۱۰۰، عوارض نوسازی و عمران شهری، عوارض کسب و پیشه (مشاغل)، بهای خدمات مدیریت پسماند (مسکونی و غیرمسکونی) و عوارض سالیانه خودروها را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهروندان باید با پرداخت به هنگام عوارض پایدار، در توسعه و عمران شهر خود سهیم باشند، گفت: درآمدهای مورد نیاز شهرداری برای تامین اداره شهر باید حرکت شهر به سمت توسعه پایدار را شتاب بخشد تا فرصت زندگی برای نسل‌های حال و آینده نیز به درستی فراهم آید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان تخفیف‌های ویژه‌ای را برای عوارض احیای بافت فرسوده در نظر گرفته است، گفت: اعمال این تخفیف‌ها نیز تا ۱۵ اردیبهشت امسال تمدید شد.

رییس شورای شهر سمنان اضافه کرد: فرهنگ‌سازی به منظور آگاهی بخشی به عموم جامعه نسبت به اهمیت و ضرورت حفظ و احیای این بافت‌ها، خانه‌ها و بناها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که دستگاه‌های اجرایی با همکاری و همیاری رسانه ها می‌توانند به این مهم دست پیدا کنند.

سمنان در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در مسیر تهران به مشهد قرار دارد.

از ۲ هزار و ۹۵۰ هکتار محدوده شهر سمنان ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده است که ۲۵۰ هکتار بافت تاریخی شامل بناهای تاریخی است و ۴۳ هکتار بافت ویژه شامل مسجد امام(ره)، مسجد جامع، امامزاده یحیی(ع)، راسته بازار و بازار شیخ علاالدوله محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.