ایوب آذین‌پور روز سه‌شنبه در پانزدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور استاندار آذربایجان‌غربی از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: هم‌اکنون تنها سه دستگاه تنفس مصنوعی ویژه بیمارانی که با مشکل تنفس روبه‌رو هستند در این بیمارستان فعال بوده و اگر همزمان چهار بیمار به این دستگاه نیاز داشته باشند عملا ارایه خدمات به یکی از بیماران امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: نخستین نقاهتگاه بیماران بهبود یافته با ظرفیت ۵۰ تخت نیز در این شهرستان با همکاری ادارات، آموزش و پرورش، دانشگاه پیام‌نور شاهین‌دژ، شهرداری و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمام امکانات مورد نیاز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این نقاهتگاه برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری کرونا راه‌اندازی شده است، گفت: هم‌اکنون پنج نفر از بیماران ترخیص شده مبتلا به این بیماری در این مکان پذیرش شده و تحت مراقبت دوران نقاهت هستند.

«آذین‌پور»، با بیان اینکه تمام ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا از طرف استانداری در این شهرستان به طور کامل انجام شده است، اضافه کرد: ضدغفونی و گندزدایی این شهرستان با همکاری شهرداری، ایجاد محدودیت تردد و جلوگیری از ازدحام در سطح شهرستان و تفرجگاه ساحل زرینه‌رود انجام شده و این حساسیت نیز در سطح روستاها به کمک دهیاری در قالب جلوگیری از ورود خودروهای دوره‌گرد و ضدعفونی محیط در حال انجام است.

فرماندار شاهین‌دژ همچنین از تعطیلی اصناف و بازار همزمان با سطح استان خبر داد و گفت: کسبه این شهرستان با همکاری خوبی که با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند تمام فعالیت خود را در این مدت در جهت همبستگی با جامعه تعطیل و به پویش ۲۹۱۴ استانداری محلق شده‌اند.   

وی همچنین اظهار داشت: ۱۸ واحد صنفی متخلف نیز در راستای اجرای مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا در این شهرستان نیز در این مدت پلمب شده است.

آذین‌پور ضمن انتقاد از نحوه کنترل ورودی مبادی ورودی این شهرستان گفت: ورودی تکاب به شاهین‌دژ به علت تردد مسافران و رانندگان استان‌های درگیر و همچنین نبود ایست بازرسی از طرف مسیر میاندوآب بخوبی قابل کنترل نبوده و امکان ورود افراد مبتلا وجود دارد که انتظار داریم با همکاری استانداری و سایر شهرهای اطراف نظارت بیشتری بر این محورها اعمال شود.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، تاکنون جواب آزمایش ۳۱ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد سه نفر نیز فوت شده‌است.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۶۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۳۵ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.