ابراهیم تیموری روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد، ۲۰۰ تیم مراقبت، ۳۶ تیم پاکسازی محیط و ۱۵ تیم کنترل ورودی شهرها برای مقابله با بیماری کرونا تشکیل و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، با سازماندهی مشترک دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه و ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران، ۱۵۰ نفر از بسیجیان در کنار بهورزان خانه‌های بهداشت و ۵۰ نفر نیز در پایگاه‌های سلامت با عنوان تیم‌های مراقبت، فعالیت خود را در زمینه غربالگری بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش این واحد دانشگاهی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین ۹۰ نفر از بسیجیان در قالب ۳۶ تیم پاکسازی محیط در مراکز خدمات جامع سلامت مسقر شده‌  و در زمینه ضد عفونی اماکن و منازل با دانشگاه همکاری می‌کنند. 

تیموری از مشارکت جمعی و حضور اجتماعی بسیجیان و همه مردم شهرستان‌های تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در این روزهای سخت مبارزه با کرونا قدردانی کرد و از مردم خواست با ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir  از وضعیت بیماری خود و خانواده آگاهی پیدا کنند.

وی گفت: ثبت‌نام در سامانه سلامت یا سامانه سیب، این امکان را فراهم می‌کند که ضمن برقراری تماس با اقشار مختلف مردم، بیماروی کرونا در مراحل اولیه و زود هنگام تشخیص داده شده و درمان شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت این سه شهرستان استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.

این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.