محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: عدم اطلاع رسانی آمار مبتلایان به تفکیک شهرستان‌ها نباید به این معنا باشد که مردم فکر کنند اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: هیچ نقطه پاکی در استان نداریم و تمامی نقاط کشور مانند بسیاری از نقاط دنیا آلوده به ویروس کرونا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه گزارش‌هایی که از سطح کشور آمده بخصوص در شهرهای بزرگ خبرهای خوبی نیست و ازدحام خودروها در خیابان‌ها و تردد مردم را نشان می دهد که در استان ما هم تا حدوددی و نه به اندازه استان‌های بزرگ شاهد این قضیه هستیم.

وی تصریح کرد: حتما پیامدهای این رفتارها را بعد از یک هفته تا ۱۰ روز خواهیم دید و اگر تداوم داشته باشد مشکلات جدی را ایجاد خواهد کرد و مجدد روند صعودی ما شروع خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: همانطور که استاندار محترم هم امروز گفتند ما روز برات را در پیش داریم و به صورت جدی از مردم خواهش می‌کنیم رعایت کنند، به آرامستان‌ها مراجعه کنند و از راه دور نیت و نذر خود را ادا کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از مسائل عبادی و اجتماعی ما تحت تاثیر قرار گرفته و نمازجمعه چند هفته تعطیل است لذا بحث روز برات هم اگرچه در اعتقادات مردم به ویژه مردم خراسان جایگاه ویژه‌ای دارد ولی همه قبول دارند سلامتی خودشان، بزرگترها و اعضای خانواده و مردم اولویت دارد و باید رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین گفت: تا امروز ۲۱۵ هزار و ۱۸۸ خانوار در استان خراسان جنوبی غربالگری شدند که معادل ۸۹.۶ درصد خانوارهای استان است.

وی افزود: همچنین در غربالگری فردی ۶۹۹ هزار و ۳۰۶ نفر معادل ۸۳.۴ درصد جمعیت کل استان مورد غربال قرار گرفتند.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ۷۷ هزار و ۷۹۶ نفر نیز با مراجعه به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. 

وی گفت: از مجموع غربالگری‌هایی که تاکنون انجام شده، ۱۷۰ بیمار برای بررسی بیشتر به بیمارستان ارجاع شدند و برای ۹ نفر درمان دارویی شروع شده است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از شیوع کرونا در روستاها گفت: در روستاها نظارت بیشتری داریم برای اینکه بهورزها در آنجا به صورت فعالانه موظف هستند وضعیت جمعیت زیرپوشش خود را رصد کنند و اگر کسی مشکلی داشته باشد باید اطلاع دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: افراد روستا هم می‌توانند به راحتی به خانه بهداشت و بهورز مربوطه مراجعه کنند و اگر سوال و مشکل داشته باشند آنها موظف به پیگیری هستند.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.