دکتر جواد باذلی روز دوشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران از طریق ویدئو کنفرانس افزود: در شرایط فعلی، کاهش مراودات اجتماعی، ماندگاری مردم در خانه، پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت موازین طرح فاصله گذاری اجتماعی در کاهش شیوع بیماری کرونا موثر است و هر چه این مراودات کاهش یابد، این بیماری زودتر ریشه کن می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار مردم روند کنترل بیماری کرونا را مشخص می‌کند بطوریکه اگر خانواده‌ها بیشتر در منازل بمانند این بیماری روند نزولی را طی می‌کند در غیر این صورت شاهد افزایش بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها خواهیم بود.

وی گفت: آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد با هزنیه ۱۰ میلیارد ریال طی دو روز آینده راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در سرعت بخشیدن به شناسایی بیماران مبتلا به کرونا دارد.

دکتر باذلی افزود: برای درمان بیماری کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد طبق پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داروی هیروکسی کلروکین استفاده می‌شود و سایر داروهایی که در فضای مجازی عنوان شده هنوز ابلاغ نشده و در دسترس قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: سه میلیارد ریال به عنوان حق الزحمه برای کادر درمان درگیر بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه در شهرستان‌های گناباد و بجستان پرداخت شده است.

فرماندار گناباد هم پیش از این گفته بود: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از هشتم لغایت بیستم فروردین ماه جاری ورود و خروج وسایل نقلیه به این شهرستان ۷۵ درصد کاهش یافت.

حامد قربانی افزود: هدف اصلی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی قطع ارتباط بین شهرها برای افزایش سلامت عمومی و قطع زنجیره انتقال کروناست که با همکاری مردم در رعایت موارد بهداشتی، افزایش ماندگاری در منزل و تعطیلی اصناف غیر ضروری به اهداف این طرح دست می‌یابیم. 

وی ادامه داد: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در چهار نقطه ورودی گناباد پایگاه ایست و بازرسی ایجاد شده و از ورود خودروهای غیربومی به محدوده مرکزی شهر جلوگیری می شود و ورود خودروها براساس پلاک بومی، بیمه نامه و ارایه کارت ملی و مدارک نشان دهنده سکونت افراد در این شهرستان صورت می‌گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۵ پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان‌های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.