به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با حسن روحانی رئیس جمهوری ضمن تبریک سال نو و قدردانی از اقدامات دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، افزود: با توجه به شرایط خاص استان به لحاظ جمعیت و تراکم جمعیتی، اقدامات پیشگیرانه با تعریف سلامت به عنوان تعهد سیاسی همه ارکان دولت و حاکمیت پیگیری شده است.

وی ادامه داد: تمام امکانات استان به کار گرفته شده تا با همکاری و حمایت دکتر زالی به عنوان فرمانده ستاد استانی مقابله با کرونا، بتوانیم اقدامات موثری را در سطح استان تهران انجام دهیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۴۰۲ بهورز در ۳۴۷ خانه بهداشت در استان در زمینه ارتقاء آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها فعالیت می کنند، تصریح کرد: دو هزار و٧٠٠  مراقب سلامت نیز هریک با خط تلفنی مستقل، آگاهی بخشی و حساس سازی اعضای جامعه نسبت به رعایت نکات بهداشتی را انجام می‌دهند.

ثبت اطلاعات ۸۰ درصد جمعیت استان تهران در سامانه سیب

 استاندار تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد جمعیت استان به سامانه سیب متصل شده اند،  گفت: ۲۹ بیمارستان دولتی در سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران، بیمارستان ارتش و بیمارستان بقیه الله سپاه مسئول خدمات رسانی به مردم هستند.

محسنی بندپی افزود: ۵۵ مرکز جامع خدمات سلامت فعال است که ۱۹ مرکز به صورت شبانه روزی و ۳۶ مرکز ۱۶ ساعته فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: رشد شتاب ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران متوقف شده است.

تمهیدات لازم برای استخدام کادر درمانی و پرستاری در تهران

 استاندار تهران با بیان اینکه این استان معین چند استان دیگر است، گفت: در زمینه به کارگیری کادر پزشکی و پرستاری با توجه به عدم استقبال از طرح نیروهای ۸۹ روزه، بازنشستگان و عدم تخصص نیروهای داوطلب به سازمان استخدامی تاکید شود تا مجوز استخدام برای سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی صادر شود.

محسنی بندپی گفت: از ۲۷ اسفندماه تا ۴ فروردین ماه براساس اعلام ۱۲۱ پایگاه هلال احمر در سطح استان تهران که تب سنجی انجام می دهند ۵۷۰ هزار خودرو از استان خارج شده اند.

کاهش ٥٢ درصدی مسافرت ها 

استاندار تهران در خصوص میزان سفرها نیز گفت: بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از استان تهران خارج شده اند که در مقایسه با سال گذشته ۵۲ درصد حجم سفرها کاهش یافته است و از این تعداد سه هزار و ١١٨ نفر که تب بالای ۳۸ درجه داشتند به مرکز درمانی ارجاع داده شدند.

به گزارش ایرنا، براساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، یکهزار و ٧٦٢ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ٢٤ هزار  و ٨١١ نفر رسید.

تاکنون هشت هزارو ٩١٣ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به یکهزارو ٩٣٤ نفر رسید.

تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده اند.

توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه مشارکت مردم برای شرکت در تست غربالگری ویروس کرونا از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.