دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری چهار هزار و ۸۱۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی تحت معالجه قرار گرفتند.
وی خاطر نشان کرد:  دو هزار و ۹۱۶ نفر از مجموع بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون  هزار و ۶۰۹ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان راهی منزل شده‌اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۸۰۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در بیمارستانهای زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز زیر پوشش دارد بستری شده اند که ۶۳۹ نفر از این تعداد نیز با دریافت خدمات‌ درمانی سلامتی خود را باز یافته‌اند. 
رحیمی افزود: ۴۱۱ بیمار حاد دستگاه تنفسی نیز ظرف همین مدت در مراکز درمانی حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بستری و تاکنون ۳۳۹ نفر از آنها درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۷۱ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد. 
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد ظرف همین مدت ۲۶۵ بیمار حاد تنفسی داشته است که ۱۵۴ نفرشان درمان شده و بهبود یافته‌اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره و اضافه کرد: ۲۲۲ نفر در این منطقه به خاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران ۱۸۳ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌ و به منزل بازگشته‌اند.
رحیمی تعداد افراد بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۹۰ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۱۴۲ نفر از این بیماران نیز درمان شده‌اند.
شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی چهار هزار و ۱۱۴ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها به طور  قطعی مثبت شده ۱۴۱ نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.