علیرضا رزم‌حسینی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با ویروس کرونای استان که در سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد اظهار داشت: برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام گرفته در قالب ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با ویروس کرونا باید از ظرفیت رسانه ملی و استانی و دیگر رسانه‌ها استفاده کرد.
وی با تاکید بر این که در ایام تعطیلات نوروز امسال به واسطه شیوع ویروس کرونا امکان پذیرایی از مسافران را نداریم افزود: باید برای قطع زنجیره انتقال این ویروس تلاش کنیم تا بتوانیم حداکثر خدمات را به بیماران حاد بستری شده در بیمارستان‌ها ارائه دهیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که راهکار قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش اجتماعات در حد امکان است گفت: ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا می‌تواند در زمینه پیشگیری از شکل گیری اجتماعات نقش آفرینی و کمک کند.
رزم حسینی از قشرهای مختلف مردم که ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه مانده‌اند قدردانی کرد و افزود:براساس آمارها در ایام نوروز امسال پروازهای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تا ۹۲ درصد بخش مسافری و ۹۰ درصد تعداد پرواز کاهش داشته است.
وی بر لزوم پیش بینی تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن آثار سوء ویروس کرونا در بخش اقتصادی تاکید کرد و افزود: باید کمک کنیم تا ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا پایداری داشته باشد و به کار خود ادامه دهد.
رزم‌حسینی تاکید کرد: توان مدیریتی استان باید در شرایط بحران محفوظ بماند و استمرار پیدا کند تا از این بحران عبور کنیم.

طبق آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۹۲۱ نفر افزایش یافته است که  ۵۵۳  نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۳۶۸ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ تا چهارم فروردین ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۶۳۵ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند و در این مدت تاکنون دو هزار و ۹۷۳ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.  
همچنین دو هزار و ۷۹۳ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۵۳۵ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.
بنا بر این آمار تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۱۱۳ تن اعلام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.