دکتر علی‌ اصغر انجیدنی ظهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۰۱  نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۳۱۵ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را  در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام با ۷۰  نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و سبزوار به ترتیب ۵۹ و ۵۷ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۲۸ مبتلا به کرونا داشته است. 

انجیدنی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه گذشته تا دوم فروردین ماه ۱۳۹۹ چهار هزار و ۲۲۱  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند. 

وی ادامه داد: در این مدت تاکنون دو هزار و ۶۲۵ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند. 

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دو هزار و ۵۰۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۳۴۱ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.

انجیدنی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده را ۸۵ تن اعلام و بیان کرد: ۵۸ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۶ تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی گناباد چهار فوتی، سبزوار سه فوتی و تربت‌حیدریه دو فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.